Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 17.leden 18:39

Kde se vlastně bere onen zvětšený výkon motoru při použití turbodmychadla?

Věda – Fyzika

Jestli tomu rozumím správně, princip klasického turbodmychadla v spalovacím motoru spočívá ve využití tzv. zbytkové energie spalin, která je následně použita na roztočení výstupní turbíny (ta je na společné hřídeli se vstupní turbínou). Tím pádem je vstupní turbína roztočena také a vhání do motoru více stlačeného vzduchu, který může reagovat s větším množstvím vstříknutého paliva = zvětšení výkonu. Tohle je mi jasné. Když se ale výstupní turbína roztáčí, je to přece na úkor pístu, který musí spaliny přetlačit přes lopatky turbíny a tím ještě stlačit vzduch na druhé straně hřídele pomocí druhé turbíny (spaliny tedy musí klást mnohem větší odpor než kdyby tam žádná turbína nebyla). To přece znamená, že čím více vzduchu bude turbo do motoru vhánět, tím větší bude také odpor výfukových plynů ve fázi výfuku, který musí píst překonat. Kde se tedy bere ten přebytek energie a zvýšení výkonu? Co přesně znamená pojem zbytková energie spalin?

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 17.leden 18:46

Kde se vlastně bere onen zvětšený výkon motoru při použití turbodmychadla?

Věda – Fyzika

Jestli tomu rozumím správně, princip klasického turbodmychadla v spalovacím motoru spočívá ve využití tzv. zbytkové energie spalin, která je následně použita na roztočení výstupní turbíny (ta je na společné hřídeli se vstupní turbínou). Tím pádem je vstupní turbína roztočena také a vhání do motoru více stlačeného vzduchu, který může reagovat s větším množstvím vstříknutého paliva = zvětšení výkonu. Tohle je mi jasné. Když se ale výstupní turbína roztáčí, je to přece na úkor pístu, který musí spaliny přetlačit přes lopatky turbíny a tím ještě stlačit vzduch na druhé straně hřídele pomocí druhé turbíny (spaliny tedy musí klást mnohem větší odpor než kdyby tam žádná turbína nebyla). To přece znamená, že čím více vzduchu bude turbo do motoru vhánět, tím větší bude také odpor výfukových plynů ve fázi výfuku, který musí píst překonat. Kde se tedy bere ten přebytek energie a zvýšení výkonu? Co přesně v tomto případě znamená pojem zbytková energie spalin?