Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.leden 14:57

Jak postoupit v níže popsaný situaci, abych se nedopustil nějaký nepřístojnosti, nedejbože protiprávního jednání?

Nakupování – E-shopy

Na nejmenovaném zahraničním webu jsem se snažil objednat si nejmenované zboží (jde o seriozní internet. obchod s tech. produkty vysoké jakosti, legální zboží). Vlastně mým záměrem v této fázi nebylo nakoupit, nýbrž jsem prováděl víceméně průzkum, jakým způsobem na těchto stránkách firma funguje. A tak jsem stránky prozkoumal, do košíku jsem dal produkt, který mne zaujal a postoupil jsem dále „ke kase“. Vyplnil jsem osobní údaje a potvrdil objednávku. V těchto místech mně systém poděkoval za vytvoření objednávky a následovaly, jak jinak, možnosti platby. Jelikož mne tyto nezaujaly, nevyužil (NEVYPLNIL) jsem ŽÁDNOU z možností převodu peněz a objednávku ukončil. Aby bylo jasno, před opuštěním webu jsem ještě hledal možnost STORNA objednávky, ale taková možnost se nenabízela. Zavřel jsem tedy v prohlížeči okno webu, z emailu jsem vymazal další, systémem generované poděkování za objednávku a pustil to z hlavy. Proč taky ne, podobných objednávek, kdy jsem měnil názor na poslední chvíli, jsem vytvořil HROMADY a myslím si, že tak nějak všeobecně se má za to, že pokud při nákupu z internetu neprovedete platbu do několika dnů, obchodník vás o nezaplacené objednávce ještě párkrát emailem vyrozumí a posléze, zpravidla po deseti dnech ji maže ze systému.

V tomto konkrétním případě to bylo jinak. Přes měsíc se nedělo vůbec nic a zhruba po pěti týdnech přišel balíček na adresu. Já se tam nenacházel a tak balíček převzal jiný člen rodiny. Na dotaz řidiči, co dluží, dostal odpověď, že zboží je zaplaceno a nechal si podpisem do PDA (nebo jak se tomu říká) stvrdit dopravu a odjel. Balík mně byl později večer předán a protože jsem žádný neočekával, mrkl jsem ještě do email schránky a tam jsem zpětně našel zprávu DPD (dopravce) o pohybu konkrétního balíčku, který mně má být téhož dne doručen. No… balík jsem rozbalil. Protože co s balíkem z ciziny, že jo… No jasně, že to byl produkt z tohoto příběhu! ;)

Jo, ještě je třeba upřesnit, že v balíku byla objednávka.. logicky. Krom toho, že jsem ji v anglickým jazyce pochopil úplně celou, jsem z ní nepochopil vůbec nic. Zboží a částky za něj jsou uvedeny, údaje okolo platby scházejí, jen v závěru tučným věta ve smyslu- při vámi preferovaném způsobu platby jste uplatnil 2% slevu (nebo tak něco). O platbě ani zmínka, ale to už jsem říkal.

Takže, teď se raduji z novýho nářadí v hodnotě necelých 100eur tak nějak s jizvou na rtu, jak říká Jarek, jelikož vnitřní zjentek říká- nepoužívej jej ještě, zjentku.

Mohl by mně někdo situaci blíže osvětlit? Poučit o právech a povinnostech v této oblasti? Zboží je z Evropy… nějaké směrnice EU v tomto ohledu? Obchodní právo?

Mně zatím napadají pouze dvě možnosti, co bude:

  1. Zboží si již ponechám, ale budu chtít slevu! ;)
  2. Zboží vrátím obchodníkovi, pakliže si řádně zajistí zpětný svoz.

Uvažuju správně? Pomůžete mně tady vychytat mouchy? vÍTE CO, ČLOVĚK NEVÍ VŠECHNO… Díky ;)

(Možná mělo být v rubrice právo a zákony.)

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.leden 16:31

Jak postoupit v níže popsaný situaci, abych se nedopustil nějaký nepřístojnosti, nedej bože, protiprávního jednání?

Nakupování – E-shopy

Na nejmenovaném zahraničním webu jsem se snažil objednat si nejmenované zboží (jde o seriozní internet. obchod s tech. produkty vysoké jakosti, legální zboží). Vlastně mým záměrem v této fázi nebylo nakoupit, nýbrž jsem prováděl víceméně průzkum, jakým způsobem na těchto stránkách firma funguje. A tak jsem stránky prozkoumal, do košíku jsem dal produkt, který mne zaujal a postoupil jsem dále „ke kase“. Vyplnil jsem osobní údaje a potvrdil objednávku. V těchto místech mně systém poděkoval za vytvoření objednávky a následovaly, jak jinak, možnosti platby. Jelikož mne tyto nezaujaly, nevyužil (NEVYPLNIL) jsem ŽÁDNOU z možností převodu peněz a objednávku ukončil. Aby bylo jasno, před opuštěním webu jsem ještě hledal možnost STORNA objednávky, ale taková možnost se nenabízela. Zavřel jsem tedy v prohlížeči okno webu, z emailu jsem vymazal další, systémem generované poděkování za objednávku a pustil to z hlavy. Proč taky ne, podobných objednávek, kdy jsem měnil názor na poslední chvíli, jsem vytvořil HROMADY a myslím si, že tak nějak všeobecně se má za to, že pokud při nákupu z internetu neprovedete platbu do několika dnů, obchodník vás o nezaplacené objednávce ještě párkrát emailem vyrozumí a posléze, zpravidla po deseti dnech ji maže ze systému.

V tomto konkrétním případě to bylo jinak. Přes měsíc se nedělo vůbec nic a zhruba po pěti týdnech přišel balíček na adresu. Já se tam nenacházel a tak balíček převzal jiný člen rodiny. Na dotaz řidiči, co dluží, dostal odpověď, že zboží je zaplaceno a nechal si podpisem do PDA (nebo jak se tomu říká) stvrdit dopravu a odjel. Balík mně byl později večer předán a protože jsem žádný neočekával, mrkl jsem ještě do email schránky a tam jsem zpětně našel zprávu DPD (dopravce) o pohybu konkrétního balíčku, který mně má být téhož dne doručen. No… balík jsem rozbalil. Protože co s balíkem z ciziny, že jo… No jasně, že to byl produkt z tohoto příběhu! ;)

Jo, ještě je třeba upřesnit, že v balíku byla objednávka.. logicky. Krom toho, že jsem ji v anglickým jazyce pochopil úplně celou, jsem z ní nepochopil vůbec nic. Zboží a částky za něj jsou uvedeny, údaje okolo platby scházejí, jen v závěru tučným věta ve smyslu- při vámi preferovaném způsobu platby jste uplatnil 2% slevu (nebo tak něco). O platbě ani zmínka, ale to už jsem říkal.

Takže, teď se raduji z novýho nářadí v hodnotě necelých 100eur tak nějak s jizvou na rtu, jak říká Jarek, jelikož vnitřní zjentek říká- nepoužívej jej ještě, zjentku.

Mohl by mně někdo situaci blíže osvětlit? Poučit o právech a povinnostech v této oblasti? Zboží je z Evropy… nějaké směrnice EU v tomto ohledu? Obchodní právo?

Mně zatím napadají pouze dvě možnosti, co bude:

  1. Zboží si již ponechám, ale budu chtít slevu! ;)
  2. Zboží vrátím obchodníkovi, pakliže si řádně zajistí zpětný svoz.

Uvažuju správně? Pomůžete mně tady vychytat mouchy? vÍTE CO, ČLOVĚK NEVÍ VŠECHNO… Díky ;)

(Možná mělo být v rubrice právo a zákony.)

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 27.leden 16:31

Jak postoupit v níže popsaný situaci, abych se nedopustil nějaký nepřístojnosti, nedej bože, protiprávního jednání?

Nakupování – E-shopy

Na nejmenovaném zahraničním webu jsem se snažil objednat si nejmenované zboží (jde o seriozní internet. obchod s tech. produkty vysoké jakosti, legální zboží). Vlastně mým záměrem v této fázi nebylo nakoupit, nýbrž jsem prováděl víceméně průzkum, jakým způsobem na těchto stránkách firma funguje. A tak jsem stránky prozkoumal, do košíku jsem dal produkt, který mne zaujal a postoupil jsem dále „ke kase“. Vyplnil jsem osobní údaje a potvrdil objednávku. V těchto místech mně systém poděkoval za vytvoření objednávky a následovaly, jak jinak, možnosti platby. Jelikož mne tyto nezaujaly, nevyužil (NEVYPLNIL) jsem ŽÁDNOU z možností převodu peněz a objednávku ukončil. Aby bylo jasno, před opuštěním webu jsem ještě hledal možnost STORNA objednávky, ale taková možnost se nenabízela. Zavřel jsem tedy v prohlížeči okno webu, z emailu jsem vymazal další, systémem generované poděkování za objednávku a pustil to z hlavy. Proč taky ne, podobných objednávek, kdy jsem měnil názor na poslední chvíli, jsem vytvořil HROMADY a myslím si, že tak nějak všeobecně se má za to, že pokud při nákupu z internetu neprovedete platbu do několika dnů, obchodník vás o nezaplacené objednávce ještě párkrát emailem vyrozumí a posléze, zpravidla po deseti dnech ji maže ze systému.

V tomto konkrétním případě to bylo jinak. Přes měsíc se nedělo vůbec nic a zhruba po pěti týdnech přišel balíček na adresu. Já se tam nenacházel a tak balíček převzal jiný člen rodiny. Na dotaz řidiči, co dluží, dostal odpověď, že zboží je zaplaceno a nechal si podpisem do PDA (nebo jak se tomu říká) stvrdit dopravu a odjel. Balík mně byl později večer předán a protože jsem žádný neočekával, mrkl jsem ještě do email schránky a tam jsem zpětně našel zprávu DPD (dopravce) o pohybu konkrétního balíčku, který mně má být téhož dne doručen. No… balík jsem rozbalil. Protože co s balíkem z ciziny, že jo… No jasně, že to byl produkt z tohoto příběhu! ;)

Jo, ještě je třeba upřesnit, že v balíku byla objednávka.. logicky. Krom toho, že jsem ji v anglickým jazyce pochopil úplně celou, jsem z ní nepochopil vůbec nic. Zboží a částky za něj jsou uvedeny, údaje okolo platby scházejí, jen v závěru tučným věta ve smyslu- při vámi preferovaném způsobu platby jste uplatnil 2% slevu (nebo tak něco). O platbě ani zmínka, ale to už jsem říkal.

Takže, teď se raduji z novýho nářadí v hodnotě necelých 100eur tak nějak s jizvou na rtu, jak říká Jarek, jelikož vnitřní zjentek říká- nepoužívej jej ještě, zjentku.

Mohl by mně někdo situaci blíže osvětlit? Poučit o právech a povinnostech v této oblasti? Zboží je z Evropy… nějaké směrnice EU v tomto ohledu? Obchodní právo?

Mně zatím napadají pouze dvě možnosti, co bude:

  1. Zboží si již ponechám, ale budu chtít slevu! ;)
  2. Zboží vrátím obchodníkovi, pakliže si řádně zajistí zpětný svoz.

Uvažuju správně? Pomůžete mně tady vychytat mouchy? vÍTE CO, ČLOVĚK NEVÍ VŠECHNO… Díky ;)

(Možná mělo být v rubrice právo a zákony.)