Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 29.říjen 11:29

V čem tkví tragédie lidského života? Nenachází-li člověk odpovědi / nenalézá-li otázky, na něž je třeba hledat odpovědi?

Věda – Jazyky

Zkráceno podle podobenství
https://www.pro­naladu.cz/tri-mala-podobenstvi

Mudrc se ptal svého žáka: „V čem spočívá nejstrašnější tragédie lidského života?“

„Snad v tom, že člověk nenachází odpovědi?“ řekl žák.

„Ne“, odpověděl mudrc, „v tom, že nenalézá otázky, na něž by bylo třeba hledat odpovědi.“

  1. Je možné považovat odpověď mudrce za důležitou vzhledem k jeho dotazu?
  2. Může učitel pomocí vhodných otázek rozvíjet, nebo potlačovat myšlení žáka?
  3. Nejsou vhodnější „tzv. colombovské otázky“, které jsou zdánlivě neadresné a začínají slovy: , „Zajímalo by mě…“, „Tak mě napadlo…“, „Mohlo to tak být…“ atd. než otázky začínající PROČ, pokud nejde o dětské zvédavé otázky?

„Když nám někdo položí otázku začínající slůvkem PROČ vyvolává to v nás pocity viny a ohrožení,“ říká v rozhovoru Vladimír Tuka, majitel společnosti NeuroLeadership Group, jejíž metody jsou postaveny na poznatcích neurověd o fungování lidského mozku."

https://psych­ologie.cz/proc-spatna-otazka/

Obrázek

https://cdn.pi­xabay.com/pho­to/2017/06/29/07/50/q-and-a-2453376_960_720.jpg

Trochu jiný dotaz, jde o podobenství, který souvisí s důležitostí otázky.

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 29.říjen 19:05

V čem tkví tragédie lidského života? Nenachází-li člověk odpovědi / nenalézá-li otázky, na něž je třeba hledat odpovědi?

Věda – Jazyky

Zkráceno podle podobenství
https://www.pro­naladu.cz/tri-mala-podobenstvi

Mudrc se ptal svého žáka: „V čem spočívá nejstrašnější tragédie lidského života?“

„Snad v tom, že člověk nenachází odpovědi?“ řekl žák.

„Ne“, odpověděl mudrc, „v tom, že nenalézá otázky, na něž by bylo třeba hledat odpovědi.“

  1. Je možné považovat odpověď mudrce za důležitou vzhledem k jeho dotazu?
  2. Může učitel pomocí vhodných otázek rozvíjet, nebo potlačovat myšlení žáka?
  3. Nejsou vhodnější „tzv. colombovské otázky“, které jsou zdánlivě neadresné a začínají slovy: „Zajímalo by mě…“, „Tak mě napadlo…“, „Mohlo to tak být…“ atd. než otázky začínající PROČ, pokud nejde o dětské zvídavé otázky?

„Když nám někdo položí otázku začínající slůvkem PROČ vyvolává to v nás pocity viny a ohrožení,“ říká v rozhovoru Vladimír Tuka, majitel společnosti NeuroLeadership Group, jejíž metody jsou postaveny na poznatcích neurověd o fungování lidského mozku."

https://psych­ologie.cz/proc-spatna-otazka/

Obrázek

https://cdn.pi­xabay.com/pho­to/2017/06/29/07/50/q-and-a-2453376_960_720.jpg

Trochu jiný dotaz, jde o podobenství, který souvisí s důležitostí otázky.