Frogman
Zeptal/a se – 26.duben 8:34
Proč se pořád ve škole učí „neaktualizované“ informace?
Věda – Ostatní věda
Znám nespočet informací, které se ve škole učí roky a přitom jsou
poznatky už někde jinde – pár příkladů:
- Člověk má 5 smyslů – zrak, sluch, čich, chuť, hmat. → Další
smysly: vnímání času, tepla/zimy, hladu/žízně, bolesti, tlaku, orientace
v prostoru, rovnováhy…
- Planety obíhají kolem Slunce. → Sice ano, ale Slunce a všechna tělesa
obíhají kolem „prázdného(?)“ bodu ve středu soustavy.
- Chameleon mění barvu, aby se maskoval. → Ne, mění barvu podle nálady,
tepla a světla.
- Toreador provokuje červeným kusem látky býka, aby se proti němu
rozběhl. → Býci jsou barvoslepí a vyprovokovává je pohyb toreadorů.
- Jazyk je rozdělen na části, které rozeznávají slanou, sladkou, kyselou
a hořkou chuť. → Ve skutečnosti jakákoli část jazyka rozpozná
všechny chutě.
- Člověk jazykem rozlišuje tyto chutě: slanou, sladkou, kyselou a hořkou.
→ Nově by se k nim měly řadit i chutě: umami, kokumi, vápníková,
škrobová, tučná, sycená, pálivá. Možná mě zrovna napadly ještě:
fermentovaný, uzený, syrový a spálený, ale těžko říct, jestli by se
k nim daly počítat. Uvidíme, k čemu se dospěje v budoucnu. :D
- Čím častěji se budeme holit, tím rychleji vousy nebo chlupy porostou.
→ To nebylo prokázáno. Rostou konstantní rychlostí, jinak by z nás byly
opice. :D