Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.duben 8:32

Proč se pořád ve škole učí „neaktualizované“ informace?

Věda – Ostatní věda

Znám nespočet věcí, které se ve škole učí už roky a přitom jsou poznatky už někde jinde – pár příkladů:

  1. Člověk má 5 smyslů – zrak, sluch, čich, chuť, hmat. → Další smysly: vnímání času, tepla/zimy, hladu/žízně, bolesti, tlaku, orientace v prostoru, rovnováhy…
  2. Planety obíhají kolem Slunce. → Sice ano, ale Slunce a všechna tělesa obíhají kolem „prázdného(?)“ bodu ve středu soustavy.
  3. Chameleon mění barvu, aby se maskoval. → Ne, mění barvu podle nálady, tepla a světla.
  4. Toreador provokuje červeným kusem látky býka, aby se proti němu rozběhl. → Býci jsou barvoslepí a vyprovokovává je pohyb toreadorů.
  5. Jazyk je rozdělen na části, které rozeznávají slanou, sladkou, kyselou a hořkou chuť. → Ve skutečnosti jakákoli část jazyka rozpozná všechny chutě.
  6. Člověk jazykem rozlišuje tyto chutě: slanou, sladkou, kyselou a hořkou. → Nově by se k nim měly řadit i chutě: umami, kokumi, vápníková, škrobová, tučná, sycená, pálivá. Možná mě zrovna napadly ještě: fermentovaný, uzený, syrový a spálený, ale těžko říct, jestli by se k nim daly počítat. Uvidíme, k čemu se dospěje v budoucnu. :D
  7. Čím častěji se budeme holit, tím rychleji vousy nebo chlupy porostou. → To nebylo prokázáno. Rostou konstantní rychlostí, jinak by z nás byly opice. :D

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.duben 8:34

Proč se pořád ve škole učí „neaktualizované“ informace?

Věda – Ostatní věda

Znám nespočet informací, které se ve škole učí roky a přitom jsou poznatky už někde jinde – pár příkladů:

  1. Člověk má 5 smyslů – zrak, sluch, čich, chuť, hmat. → Další smysly: vnímání času, tepla/zimy, hladu/žízně, bolesti, tlaku, orientace v prostoru, rovnováhy…
  2. Planety obíhají kolem Slunce. → Sice ano, ale Slunce a všechna tělesa obíhají kolem „prázdného(?)“ bodu ve středu soustavy.
  3. Chameleon mění barvu, aby se maskoval. → Ne, mění barvu podle nálady, tepla a světla.
  4. Toreador provokuje červeným kusem látky býka, aby se proti němu rozběhl. → Býci jsou barvoslepí a vyprovokovává je pohyb toreadorů.
  5. Jazyk je rozdělen na části, které rozeznávají slanou, sladkou, kyselou a hořkou chuť. → Ve skutečnosti jakákoli část jazyka rozpozná všechny chutě.
  6. Člověk jazykem rozlišuje tyto chutě: slanou, sladkou, kyselou a hořkou. → Nově by se k nim měly řadit i chutě: umami, kokumi, vápníková, škrobová, tučná, sycená, pálivá. Možná mě zrovna napadly ještě: fermentovaný, uzený, syrový a spálený, ale těžko říct, jestli by se k nim daly počítat. Uvidíme, k čemu se dospěje v budoucnu. :D
  7. Čím častěji se budeme holit, tím rychleji vousy nebo chlupy porostou. → To nebylo prokázáno. Rostou konstantní rychlostí, jinak by z nás byly opice. :D