Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 26.únor 12:06

Měla by být výuka první pomoci součástí osnov ve školách?

Zdraví – Ostatní zdraví

Obdivuji Koneho, že pohotově reagoval a Berkovcovi poskytl pomoc při problému se zapadlým jazykem. Stále málo lidí by dokázalo poskytnout první pomoc. Dokáží perfektně ovládat notebooky, mobily, ale co zachránit člověka poskytnutím první pomoci?
http://isport­.blesk.cz/cla­nek/fotbal-1-liga-rocnik-2016-17/295344/oskliva-srazka-berkovec-bezvladne-lezel-kone-mu-vyndal-zapadly-jazyk.html

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 28.únor 17:17

Měla by být výuka první pomoci součástí osnov ve školách?

Zdraví – Ostatní zdraví

Obdivuji Koneho, že pohotově reagoval a Berkovcovi poskytl pomoc při problému se zapadlým jazykem. Stále málo lidí by dokázalo poskytnout první pomoc. Dokáží perfektně ovládat notebooky, mobily, ale co zachránit člověka poskytnutím první pomoci?
http://isport­.blesk.cz/cla­nek/fotbal-1-liga-rocnik-2016-17/295344/oskliva-srazka-berkovec-bezvladne-lezel-kone-mu-vyndal-zapadly-

jazyk.html

Doplňuji-Součástí osnov zřejmě není:
"Názor odborníka MUDr. Petra Koloucha, MBA
Ředitel, Zdravotnická záchranná služba hl. m. Prahy

Myslím si, že výuka první pomoci by se do škol vrátit měla. Otázkou je rozsah a profesionalita. Kurzy by nejprve měly být akreditovány MŠMT ČR, schváleny MZČR. Této certifikaci by měla předcházet odborná diskuze o rozsahu. Neměli bychom děti strašit krví a smrtí. Měli bychom je učit především bezpečnému chování v krizových situacích, odpovídajícímu dané věkové kategorii. Základem je osobní ochrana a bezpečnost na místě události a schopnost zavolat rychle pomoc. Jsem pro letáčky, manuály a brožurky, mobilní aplikace, které budou mít děti u sebe. Jsem pro zařazení krátkého briefingu o první pomoci a rizicích před zahájením hry či nějaké sportovní aktivity. Učme děti připravit si v kolektivu scénář pro případ úrazu či náhlé poruchy zdraví. Učme je bezpečnosti své a svých spolužáků. Minimalizujme pomůcky, se kterými budou umět pracovat, a s tím minimem je učme pracovat rutinně. Nehoda není náhoda, jak známo, a je-li připraven scénář záchrany, je příjezd složek integrované IZS efektivnější. Znalost první pomoci není jen o pomoci samotné, ale také o tom, vědět, kde si hraju, kde se nacházím, kudy se ke mně dostane „záchranka“, mít nabitý mobilní telefon i v horách, nosit u sebe balíček první pomoci apod. Dejme ale dětem jejich dětství a nestavme je do rolí dospělých. Naše operátorky umí pomoci po telefonu a podpořit volající dítě či dospělého až do příjezdu složek IZS.„
Zdroj z r. 2015: http://www.ule­kare.cz/clanek/me­la-by-byt-vyuka-prvni-pomoci-soucasti-osnov-ve-skolach-19253
Kone říká: "Když jde o život, člověk se nesmí bát.“♥