Historie úprav

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.září 11:05

Když Ježíš hovořil v podobenstvích, často mu nebylo rozumět, je správné takto mlžit?

Kultura a společnost – Náboženství

Zde jsem se dočetl:

http://www.t-b-from.cz/main/t-b-from/Texty/Kstu­die/Podobenstvi_J_K­.html

, že to dělal proto, aby se jeho poselství nedostalo k těm, kteří toho nejsou hodni. Ale stejně, nebylo by právě naopak správné aby se jeho poselství přehledně a jasně dostalo k uším všech, a aby byla volba jen na nich, zda uvěří či neuvěří a nesli odpovědnost? Totiž když někdo něco špatně vysvětlí, je to chyba lektora nebo posluchače? Myslím že lektora. Nebyl Ježíš spíš mystifikátor, fabulátor a nemlžil tak trochu?

Vůbec se mi třeba nelíbí toto:

Iz.6:9–10

„Jdi a řekni tomuto lidu: Poslouchejte a poslouchejte, nic nepochopíte, dívejte se, dívejte, nic nepoznáte. Srdce toho lidu obal tukem, zacpi mu uši, zalep mu oči, aby očima neviděl, ušima neslyšel, srdcem nepochopil, neobrátil se a nebyl uzdraven.“

Není to nefér? Třeba kdyby to těm lidem náležitě vysvětlili, tak by se nechali obrátit a ne je apriori zatratit bez možnosti si udělat vlastní obrázek

Avatar uživatele

Zeptal/a se – 16.září 12:39

Když Ježíš hovořil v podobenstvích, často mu nebylo rozumět, je správné takto mlžit?

Kultura a společnost – Náboženství

Zde jsem se dočetl:

http://www.t-b-from.cz/main/t-b-from/Texty/Kstu­die/Podobenstvi_J_K­.html

, že to dělal proto, aby se jeho poselství nedostalo k těm, kteří toho nejsou hodni. Ale stejně, nebylo by právě naopak správné aby se jeho poselství přehledně a jasně dostalo k uším všech, a aby byla volba jen na nich, zda uvěří či neuvěří a nesli odpovědnost? Totiž když někdo něco špatně vysvětlí, je to chyba lektora nebo posluchače? Myslím že lektora. Nebyl Ježíš spíš mystifikátor, fabulátor a nemlžil tak trochu?

Vůbec se mi třeba nelíbí toto:

Iz.6:9–10

„Jdi a řekni tomuto lidu: Poslouchejte a poslouchejte, nic nepochopíte, dívejte se, dívejte, nic nepoznáte. Srdce toho lidu obal tukem, zacpi mu uši, zalep mu oči, aby očima neviděl, ušima neslyšel, srdcem nepochopil, neobrátil se a nebyl uzdraven.“

Není to nefér? Třeba kdyby to těm lidem náležitě vysvětlili, tak by se nechali obrátit a ne je apriori zatratit bez možnosti si udělat vlastní obrázek


bububabu:

Je pravdou, že jsem nezvolil zrovna nejlepší příklad: Iz.6:9–10, ale chtěl jsem tím říct, že by bylo lepší lidem více vysvětlovat, než jim rovnou zacpat uši a zalepit oči – to není korektní přístup. Do Ježíše se nenavážím,snažím se ho pochopit, proč byl tak někdy tak neprůhledný, já sice dokáži mezi řádky číst, ale je pak riziko špatného výkladu, ne každý byl také osvícen a nelze se jen řítit motem (Podobenství Ježíše Krista):

Motto: „Šťastní ti, kteří jsou chudí duchem, protože jejich je království nebeské.“

http://www.t-b-from.cz/main/t-b-from/Texty/Kstu­die/Podobenstvi_J_K­.html

Přece to, že člověk není chudý duchem nemá být hendikep, ale může to být naopak přece výhoda. Trochu mi to připomíná dnešní politiku: „politik peníze neulil, on je odklonil“ apod.

Kelt:

Jinými slovy to znamená, že Bible se bez výkladu číst nedá a nedá se pochopit, tedy to tedy vede k nesamostatnosti a nutnosti si vše nechat vyložit od pana faráře v kostele. Uvítal bych jasné a nedvojsmysluplné sdělení Písma.

annas:

Milovat nepřátele je těžké, nikde se to neučí a nikdo se tím neřídí. Snad jen světci a ty osobně neznám.

Roman71:

Zajímavé to dává smysl s tím modlářstvím, ale já ani tak Starý zákon nechtěl řešit, nejspíš jsem jen zvolil nevhodný příklad, šlo mi o to, že místo aby se snažili oči lidem otevřít, tak naopak hovořili o jejich zalepení … Tedy bych od Ježíše očekával přesnější vyjadřování a formulace, ne jen dvojsmysly.