Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.listopad 0:32

Taková spotřeba je u benzínového motoru úplně normální, zvlášť na dálnici a u 11 let starého auta. Pokud by se ti i tak zdála spotřeba vysoká, příčina může být v opotřebovaných vstřikovačích (ty v podstatě určují dávky paliva), často jsou při nájezdu 200tis + méně účinné než u nového auta a spotřeba tak může být o nějaký ten litr vyšší. To, že je krátce po vyjetí spotřeba tak vysoká je asi jasné. Já mám s naftovým motorem na přibližně stejně starém autě po vyjetí spotřebu i 15l/100km než se to za pár kilometrů zprůměruje přibližně na 5–6 l/100km. Vytápění můžeš mít klidně zapnuté na max – na spotřebu to nebude mít vliv, využíváš vlastně odpadní teplo motoru, které tam stejně bude. Rádio také nebude mít vliv na spotřebu na rozdíl třeba od klimatizace. Jinak točit s benzínovým motorem na dálnici 2,250 otáček je docela málo, pokud je motor zahřátý nevadí mu 3–4 tis otáček, přečti si něco o podtáčení motoru. Někdy můžeš nízkými otáčkami motoru spíše škodit a spotřebě nepomůžeš.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.listopad 0:36

Taková spotřeba je u benzínového motoru úplně normální, zvlášť na dálnici a u 11 let starého auta. Pokud by se ti i tak zdála spotřeba vysoká, příčina může být v opotřebovaných vstřikovačích (ty v podstatě určují dávky paliva), často jsou při nájezdu 200tis + méně účinné než u nového auta a spotřeba tak může být o nějaký ten litr vyšší. To, že je krátce po vyjetí spotřeba tak vysoká je asi jasné. Já mám s naftovým motorem na přibližně stejně starém autě po vyjetí spotřebu i 15l/100km než se to za pár kilometrů zprůměruje přibližně na 5–6 l/100km. Vytápění můžeš mít klidně zapnuté na max – na spotřebu to nebude mít vliv, využíváš vlastně odpadní teplo motoru, které tam stejně bude. Rádio také nebude mít vliv na spotřebu na rozdíl třeba od klimatizace. Jinak točit s benzínovým motorem na dálnici 2,250 otáček je docela málo, pokud je motor zahřátý nevadí mu 3–4 tis otáček, přečti si něco o podtáčení motoru. Někdy můžeš nízkými otáčkami motoru spíše škodit a spotřebě nepomůžeš. A ještě dodám že teď v zimě bude spotřeba vždycky trochu vyšší než v létě už jenom třeba k vůli hustotě studeného vzduchu.