Odpověděl/a – 23.listopad 17:57
Projdi si definice a významy předsudku. Pak zkus zauvažovat nad tím, jakou roli předsudky hrají (můžeš to pojmout všeobecně z lidského hledsika: co pro lidi znamenají, ale taky třeba, jak ovliňují konkrétní jedince, vztahy, davy, politiku, média i celou společnost). Co, jak, proč,… jak vznikají, kde se berou, jak působí, co dělají, znamenají, co představují, jaké jsou (v základním smyslu „dobré“, špatné"), jaké druhy předsudků existují…
Nevím, jak velkou slohovou práci, ale začni s představením předsudků,
co jsou, co pod nimi spatřuješ a pak hlavním tématem, kde budeš nad
předsudky uvažovat. Jak to pojmeš je na tobě, logicky úvaha… takže
stačí v podstatě „jen“ psát o tom, jak o nich uvažuješ, co si pod
nimi představuješ (s tím, že si o nich první zjistíš nějaké info,
fakta… na to stačí i docela málo). Řečnické otázky a podobně. Podej
otázku – a pak ji zkus zodpovědět/rozepsat. Záleží taky z jeakého
úhlu se to rozhodneš uchopit a rozvést (to už je taky individuální. Proto
když takovou práci zadáš několika různým lidem, tak každý bude mít
jinou práci, každý to napíše po svém).
Je to úvaha, ale pokud to nemáme být nějak moc dlouhé (což na školách
bývá jedna, dvě strany… pár slov), tak nad tím nepřemšlej až moc a do
detailu. Rozepiš prostě CO jsou předsudky, co pro lidi představují a
znamenají (zkrátka je hodnotíš). Můžeš zastávat neutrální (nebo
nestranný) postoj, jen to popíšeš.
Pokud nemáš se psaním zkušenosti, zkus si, co ti vyhovuje –
PC/klávesnice, papír/propiska, předem si to rozmyslet, rozpitvat nebo psát
spontánně, vytvořit si myšlenkovou mapu atd. To jsou jen pomůcky, které by
měly (mohly) pomoci, není to složité. Úbahu napíšeš na posezení.
Piš, co tě napadá (popřípadě to pak přepiš, upřesni, líp stylizuj,
oprav chyby).
Odpověděl/a – 23.listopad 18:05
Projdi si definice a významy předsudku. Pak zkus zauvažovat nad tím, jakou roli předsudky hrají (můžeš to pojmout všeobecně z lidského hledsika: co pro lidi znamenají, ale taky třeba, jak ovliňují konkrétní jedince, vztahy, davy, politiku, média i celou společnost). Co, jak, proč,… jak vznikají, kde se berou, jak působí, co dělají, znamenají, co způsobují (následky), co představují, jaké jsou (v základním smyslu: „dobré“, „špatné“), jaké druhy předsudků existují…
Nevím, jak velkou slohovou práci, ale začni s představením předsudků,
co jsou, co pod nimi spatřuješ a pak hlavním tématem, kde budeš nad
předsudky ve spojitosti s lidmi uvažovat. Jak to pojmeš je na tobě, logicky
úvaha… takže stačí v podstatě „jen“ psát o tom, jak o nich
uvažuješ, co si pod nimi představuješ (s tím, že si o nich první
zjistíš nějaké info, fakta… na to stačí i docela málo). Řečnické
otázky a podobně. Podej otázku – a pak ji zkus zodpovědět/rozepsat.
Záleží taky z jakého úhlu to uchopíš a rozvedeš (to už je taky
individuální. Proto když takovou práci zadáš několika různým lidem, tak
každý bude mít jinou práci, každý to napíše po svém).
Je to úvaha, ale pokud to nemáme být nějak moc dlouhé (což na školách
bývá často jen jedna, dvě strany… pár slov), tak nad tím nepřemšlej
až moc do detailu. Rozepiš prostě, CO jsou předsudky, co pro lidi
představují a znamenají (zkrátka je hodnotíš). Uvedeš rady nebo řešení
situace/problému.
Pokud nemáš se psaním zkušenosti, zkus si, co ti vyhovuje –
PC/klávesnice, papír/propiska, předem si to rozmyslet, rozpitvat nebo psát
spontánně, vytvořit si myšlenkovou mapu atd. To jsou jen pomůcky, které by
měly (mohly) pomoci, není to složité. Úvahu napíšeš na posezení.
Piš, co tě napadá (popřípadě to pak přepiš, upřesni, líp stylizuj,
oprav chyby).
Krom předsudků si třeba zjisti, co jsou úvahy, co obsahují a jak se
píší, zkus si přečíst nějaký vzor. Usnadní to psaní, když
víš jak.