Odpověděl/a – 20.červenec 13:50
Lidskost a přirozenost? Chyby nejsou zlé, když se neopakují.
A teoreticky se můžeš naučit/dozvědět cokoli, ale dokud to nekzusíš
prakticky, tak to nikdy pořádně mít/umět nebudeš. A praxe se od teorie
(představ, hlavně i idealizovaných) může značně lišit. Halvně ne vše
je v teorii a někde takhle jinde. A ti, co psali ty knihy a jiné, se to
museli někde naučit, osvojit. A si piš že zkoušeli, selhávali a dělali
chyby… = život.
To jen ve škole tě naučí nenávidět chyby a za každou tě velmi přísně
trestat. Dostaneš pětku a hned je z tebe „hňup, co to v životě niakm
nedotáhne.“
Tvl, to devítiměsíční dítě je ale blbé, že? Už tak 300× spadlo a
stejně neumí pořád chodit, ale stejně se o to pořád pokouší. :P
Vztáhni si to na cokoli, jakákoli taková zkušenost (setkání s něčím
novým, neznámým, co jsme nezkoušeli a co jsme někde jen viděli nebo
slyšeli, či se to nějak jinak dozvěděli) je naprsoto stejná jako když se
dítě učí chodit a začíná dělat první krůčky. Nj, rodiče mu mohou
dát obrázkový návod, jak chodit a může si to i podrobně přečíst,
že?? :D A hned určitě bude moct chodit, jen proto, že to vidělo na
obrátku.. klidně už ve třech měsících.
Něco se zkouší (opakově i s chybami), dokud se to člověk nenaučí, cvik
dělá mistra. Dospěl lidé už ale mnohdy ani nechtějí nic zkoušet ani
poznávat, nechtějí se ani učit. Škola je naprsto demotivovala, vzala jim
zvědavost, touhu po poznání i ctižádot. Navíc je zdeptala z toho, jak
pořád všichni trestají za obyčejné (a přirozené) chyby. Chyby jsou
přirozený proces, součást učení.
Některé chyb LIDSTVO (jako celek), ale i někteří jedinci opakují
neustále… to už je tou nezvdělaností, neuvědoměním atd. Čili logická
odpověď na tvou otázku, že nečtou, neznají historii a o chyby ostatních
se nezajímají (ve smyslu, aby se z nich poučili – jinak se o ně
zajímají celkem dost… ze škodolibosti).
„Ti, kteří neznají historii, jsou odsouzeni ji opakovat.”
Odpověděl/a – 20.červenec 13:54
Lidskost a přirozenost? Chyby nejsou zlé, když se neopakují.
A teoreticky se můžeš naučit/dozvědět cokoli, co je k dohledání, ale
dokud to nezkusíš prakticky, tak to nikdy pořádně mít/umět nebudeš.
A praxe se od teorie (představ, hlavně i idealizovaných) může značně
lišit. Hlavně ne všechno je v teorii a někde takhle jinde k dohledání
nebo i osvojení (schopnosti a dovednosti jsou taky o něčem jiném, než
pouhé vědomosti/znalosti – souvisí jen částečně). A ti, co psali ty
knihy, se to museli někde naučit, osvojit. A si piš že zkoušeli,
selhávali a dělali chyby… = život. Ten je o prožívání a učení
(i učení se z chyb, svých vlastních).
To jen ve škole tě naučí nenávidět chyby a za každou tě velmi přísně
trestat. Dostaneš pětku a hned je z tebe „hňup, co to v životě nikam
nedotáhne.“
Tvl, to devítiměsíční dítě je ale blbé, že? Už tak 300× spadlo a
stejně neumí pořád chodit, a ještě navíc se o to pořád pokouší. :P
Vztáhni si to na cokoli, jakákoli taková zkušenost (setkání s něčím
novým, neznámým, co jsme nezkoušeli a co jsme někde jen viděli nebo
slyšeli, či se to nějak jinak dozvěděli) je naprosto stejná jako když se
dítě učí chodit a začíná dělat první krůčky. Nj, rodiče mu mohou
dát obrázkový návod, jak chodit a může si to i podrobně
„přečíst,“ že?? :D A hned určitě bude moct chodit, jen proto, že to
vidělo na obrátku.. klidně už ve třech měsících.
Něco se zkouší (opakově i s chybami), dokud se to člověk nenaučí, cvik
dělá mistra. Dospěl lidé už ale mnohdy ani nechtějí nic zkoušet ani
poznávat, nechtějí se ani učit. Škola je naprsto demotivovala, vzala jim
zvědavost, touhu po poznání i ctižádot. Navíc je zdeptala z toho, jak
pořád všichni trestají za obyčejné (a přirozené) chyby. Chyby jsou
přirozený proces, součást učení.
Dovednost si neosvojíš, dokud se ji nenaučíš (což je delší proces).
A neplatí to jen pro dovednost.
Některé chyb LIDSTVO (jako celek), ale i někteří jedinci opakují
neustále… to už je tou nezvdělaností, neuvědoměním atd. Čili logická
odpověď na tvou otázku, že nečtou, neznají historii a o chyby ostatních
se nezajímají (ve smyslu, aby se z nich poučili – jinak se o ně
zajímají celkem dost… ze škodolibosti).
„Ti, kteří neznají historii, jsou odsouzeni ji opakovat.”