Odpověděl/a – 13.duben 0:23
Ne, protože znalosti nejsou dědičné – i když jisté předpoklady pro
učení být mohou. A genetické predispozice pro některý sport se také
nedědí jne z jednoho předka/rodiče.
Respekt už vůbec není dědičný. To je něco, oč se člověk musí
zasložit a co během života musí získat. ;)
Platilo by, že čím víc předků sportovalo, tím větší šance je, že
i to dítě k tomu bude mít dobré predispozice (vlohy, -talent, nabíráí
muskulatury, reflexy) a podobně čím víc předků něco umělo, něčím se
zabývalo, tím i to dítě k tomu může mít sklony. Hlavně je to ale
o snaze, predispozice znamenají jen to, že se ti bude něco hůř nebo snáze
osvojovat (ale i tak si to osvojit můžeš, bez ohledu na předky – ať už
je to něco dobrého nebo špatného).
A víc je to spíš o návycích a a výchově v mládí (vzoru od
rodičích). Dítě nesportuje jen proto, že jeho rodič kdysi sportoval a on
„to po něm zdědil.“ Ono začne sportovat, rptože vidí, že to otec
dělá a třba ho k tomu i trochu nabádá. Dítě nezačne číst jen proto,
že jeho předek byl aky vášnivý čtenář, ale protože to u (třeba) té
matky vidí, že často čte a čtou pak spolu…
Ale každý si může osvojit, co chce. Je to na lidech, možnost volby –
změnit se, naučit se něco, oblíbit si to. Nejen bez ohledu na dědičnost,
ale i na výchovu.
Odpověděl/a – 13.duben 0:26
Ne, protože znalosti nejsou dědičné – i když jisté předpoklady pro
učení být mohou. A genetické predispozice pro některý sport se také
nedědí jne z jednoho předka/rodiče.
Respekt už vůbec není dědičný. To je něco, oč se člověk musí
zasložit a co během života musí získat. ;)
Platilo by, že čím víc předků sportovalo, tím větší šance je, že
i to dítě k tomu bude mít dobré predispozice (vlohy, -talent, nabírání
muskulatury, reflexy) a podobně, čím víc předků něco umělo, něčím se
zabývalo, tím i to dítě k tomu může mít větší sklony. Hlavně je to
ale o snaze, predispozice znamenají jen to, že se ti bude něco hůř nebo
snáze osvojovat (ale i tak si to osvojit můžeš, bez ohledu na předky –
ať už je to něco dobrého nebo špatného).
A víc je to spíš o návycích a a výchově v mládí (vzoru od
rodičích). Dítě nesportuje jen proto, že jeho rodič kdysi sportoval a on
„to po něm zdědil.“ Ono začne sportovat, protože vidí, že to otec
dělá a třeba ho k tomu i trochu nabádá, motivuje. Dítě nezačne číst
jen proto, že jeho předek byl kdysi vášnivým čtenářem, ale protože to u
(třeba) té matky vidí, že často čte a čtou pak spolu… děti své
rodiče napodobují (v dobrém i ve zlém) a osvojují si jejich návyky,
charakterové vlastnosti i záliby.
Ale každý si může osvojit, co chce. Je to na lidech, možnost volby –
změnit se, naučit se něco, oblíbit si to. Nejen bez ohledu na dědičnost,
ale i na výchovu.