Odpověděl/a – 5.listopad 14:41
Rozhodně patří a to hezky do podrobna o VŠECH formách vlád,
politikcých systémech a režimech a jejich funkcích, konkrétních
prípadech. Samozřejmě i historicky a s uvedením výnzmaných
filosofů-politologů.
Politologie jako samostatný předmět… Aby z nich nebyla neuvědomělá
hovada, která nemají ani základy, toho co se jich životně a každodenně
dotýká.
Už od ZŠ, něco už na konci prvního stupně a víc na druhém. Není důvod,
proč by se to neměli učit už od mala, když se tam učí jiné skoro
zbytečnosti, které jim ale do života moc nepomůžou.
Učivo politologie (stejně jako ekonomie nebo právo) je nehorázně zanedbané
a to i na SŠ. Jedna, dvě kapitoly v občanské nauce, které ani všichni
nemají, podle mě vážně není dost. O naprostých drobnostech na ZŠ ve
vlastivědě a zaměpisu se ani nezmiňuji, nestojí to za řeč.
Odpověděl/a – 5.listopad 14:44
Rozhodně patří a to hezky do podrobna o VŠECH formách vlád,
politikcých systémech a režimech a jejich funkcích, konkrétních
prípadech. Samozřejmě i historicky a s uvedením výnzmaných
filosofů-politologů a jejich názorů a definic.
Politologie jako samostatný předmět… Aby z nich nebyla neuvědomělá
hovada, která nemají ani základy, toho co se jich životně a každodenně
dotýká.
Už od ZŠ, něco už na konci prvního stupně a víc na druhém. Není důvod,
proč by se to neměli učit už od mala, když se tam učí jiné skoro
zbytečnosti, které jim ale do života moc nepomůžou.
Učivo politologie (stejně jako ekonomie nebo právo) je nehorázně zanedbané
a to i na SŠ. Jedna, dvě kapitoly v občanské nauce, které ani všichni
nemají, podle mě vážně není dost. O naprostých drobnostech na ZŠ ve
vlastivědě a zaměpisu se ani nezmiňuji, nestojí to za řeč. Někteří
učitelé to i víc probírají v hoddinách dějepisu. Ale to je spíš na
učitelích, na co se zaměřují a jak to vykládají.
Každopádně tohle by měl být základ, zavést do škol víc politologie,
ekonomie (včetně finanční gramotnosti) a práva. Nic se lidí netýká tolik
a neovlivňuje jejich životy – jako tohle