Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.říjen 18:07

Příjde na žákovi, čím se v budoucnu bude zabývat a kde se bude uplatňovat. Většina lidí se dál po škole niajk nerozvíjí (ani v té škole moc ne… ale vina školství). Většina se dál nezvdělává, nijak nezlepšuje a vždyť většina ani nečte a když, tak se soustředí jen na jediný – svůj oblíbený žánr – třeba detektivky nebo fantasy nebo novodobé romány (ale alespoň něco. Pořád lepší trochu něčo číst, než nečíst vůbec). Žádná vzdělávací literatura.

Ve škole by nemělo jít jen o rozšiřování vědomostí, ale mělo by jít o zlepšení schopností/do­vedností, zvýšení inteligencí, posílení vlastností (charakteru), z vědomostí určitě praktické znalosti – jak to ve světě chodí (i něco o vztazích) a taky fin. gramotnost. Jenže tohle se ve škole nedělá, tam se soustředí jen na ty memorizované znalosti a to jen po dobu, než se napíše písemka. Nejde jen o to, že se tam vyučují zbytečné věci (v porovnání s důležitějšími, které se nevyučují), ale že ani ty nedůležité si většina lidí z té školy neodnese, protože každý hledí jen na známky (učitelé i žáci). Vše ostatní nikoho nezajímá. K přirozeným schopnostem, nadáním a potenciálu se nehledí vůbec. Kreativita, samostatnost, ambice atd se ve školách zcela likvidují. Člověk se ve škole nijak nevyvíjí, po žádné stránce. Dokonce bych řekl, že se ve škole učí nenávidět učení, knihy i samotné vědomosti – nebo spíš touhu po těch vědomostech. „Hlavní jsou známky a aby člověk prošel.“ -_- :/

Žádné znalosti nejsou zbytečné, nic co se ve škole učí není samo o sobě zbytečné. Jenom jde o to, že některé jsou důležitější než jiné – třeba ty vědomosti, které nám ukáží, jak fungovat v normálním životě a ve světě, v práci, ve vztazích, jak zacházet s financema, .. soustředit se na to důležité a rozvíjet člověka po všech stranách, podněcovat jej, ukázat mu jak se učit. Umožnit mu vyvíjet se.

Člověk je komplexní soustava skládající se z: těla, charakteru (povahových vlastností), druhů inteligencí a vědomostí (paměti), a schopností. Škola se soustředí jen na ty vědomosti a to ještě tak, aby si je s sebou stejně neodnesli a navíc se soustředy na ty méně důležité, někdy až zbytečné, které v životě většina neuplatní a budou jim, bez ostatních vědomostí nebo celkového zlepšení, k ničemu.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.říjen 18:10

Příjde na žákovi, čím se v budoucnu bude zabývat a kde se bude uplatňovat. Většina lidí se dál po škole niajk nerozvíjí (ani v té škole moc ne… ale vina školství). Většina se dál nezvdělává, nijak nezlepšuje a vždyť většina ani nečte a když, tak se soustředí jen na jediný – svůj oblíbený žánr – třeba detektivky nebo fantasy nebo novodobé romány (ale alespoň něco. Pořád lepší trochu něčo číst, než nečíst vůbec). Žádná vzdělávací literatura.
Říct, že člověk se učí celý život je pravda, samozřejmě. ALE je rozdíl, pokud se sám člověk dobrovolně vyvíjí pracuje na sobě, učí se, čte, vyhledává možnosti, posouvá se v životě. ANEBO se „učí“ minimálně, jak jne může – tedy, že získává pouzey ony „nucené“ zkušenosti, které samy souvisí v životě. V práci, ve vztazích, mezi jinými lidmi… za mě to je nic. Pokud se člověk jen takhle spoléhá na život, aby ho sám „vyškolil“, tak se prakticky nijak nezlepšuje ani neučí. To jsou takové samozřejmě zkušenosti, které souvisí se životem samým.

Ve škole by nemělo jít jen o rozšiřování vědomostí, ale mělo by jít o zlepšení schopností/do­vedností, zvýšení inteligencí, posílení vlastností (charakteru), z vědomostí určitě praktické znalosti – jak to ve světě chodí (i něco o vztazích) a taky fin. gramotnost. Jenže tohle se ve škole nedělá, tam se soustředí jen na ty memorizované znalosti a to jen po dobu, než se napíše písemka. Nejde jen o to, že se tam vyučují zbytečné věci (v porovnání s důležitějšími, které se nevyučují), ale že ani ty nedůležité si většina lidí z té školy neodnese, protože každý hledí jen na známky (učitelé i žáci). Vše ostatní nikoho nezajímá. K přirozeným schopnostem, nadáním a potenciálu se nehledí vůbec. Kreativita, samostatnost, ambice atd se ve školách zcela likvidují. Člověk se ve škole nijak nevyvíjí, po žádné stránce. Dokonce bych řekl, že se ve škole učí nenávidět učení, knihy i samotné vědomosti – nebo spíš touhu po těch vědomostech. „Hlavní jsou známky a aby člověk prošel.“ -_- :/

Žádné znalosti nejsou zbytečné, nic co se ve škole učí není samo o sobě zbytečné. Jenom jde o to, že některé jsou důležitější než jiné – třeba ty vědomosti, které nám ukáží, jak fungovat v normálním životě a ve světě, v práci, ve vztazích, jak zacházet s financema, .. soustředit se na to důležité a rozvíjet člověka po všech stranách, podněcovat jej, ukázat mu jak se učit. Umožnit mu vyvíjet se.

Člověk je komplexní soustava skládající se z: těla, charakteru (povahových vlastností), druhů inteligencí a vědomostí (paměti), a schopností. Škola se soustředí jen na ty vědomosti a to ještě tak, aby si je s sebou stejně neodnesli a navíc se soustředy na ty méně důležité, někdy až zbytečné, které v životě většina neuplatní a budou jim, bez ostatních vědomostí nebo celkového zlepšení, k ničemu.