Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.srpen 16:37

Rozdíly byste přece měla poznat sama – verše, próza, jazyk atd.

Shody. Oběma textům je třeba rozumět. Každý má téma jiný způsob podání, i když příběh něco vpravuje, báseň sděluji třeba vztah k přírodě atd.

Vy sama musíte děti otázkami navést. Určitě jde o jednoduché básně.

Na netu najdete dost vysvětlení.

J azykové prostředky pro MŠ

https://is.mu­ni.cz/th/fukxd/BP_Ja­zykove_prostred­ky_typicke_pro_MS­.pdf
--

Rozvoj dítěte vmateřské škole pomocí literárního textu

https://is.mu­ni.cz/th/qx7ne­/Rozvoj_ditete_v_ma­terske_skole_po­moci_literarni­ho_textu.pdf

https://theses­.cz/id/m1uaru/dow­nloadPraceCon­tent_adipIdno_12066

atd.

Stačí v Google rozklinout texty a najdete postupy

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Rozbor+b%C3%A1s­n%C3%AD+v+mate%C5%99sk%C­3%A9+%C5%A1ko­le+

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.srpen 16:39

Rozdíly byste přece měla poznat sama – verše, próza, jazyk atd.

Shody. Oběma textům je třeba rozumět. Každý má své tém, jiný způsob podání, i když příběh něco vypravuje, báseň sděluji třeba vztah k přírodě atd.

Na SŠ učitel kladl při rozboru básně zpravidla otázku: Co chtěl básnik vyjádřit? O čem báseň vypovídá?

Vy sama musíte děti otázkami navést. Určitě jde o jednoduché básně.

Na netu najdete dost vysvětlení.

Jazykové prostředky pro MŠ

https://is.mu­ni.cz/th/fukxd/BP_Ja­zykove_prostred­ky_typicke_pro_MS­.pdf
--

Rozvoj dítěte v mateřské škole pomocí literárního textu

https://is.mu­ni.cz/th/qx7ne­/Rozvoj_ditete_v_ma­terske_skole_po­moci_literarni­ho_textu.pdf

https://theses­.cz/id/m1uaru/dow­nloadPraceCon­tent_adipIdno_12066

atd.

Stačí v Google rozklinout texty a najdete postupy atd.

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Rozbor+b%C3%A1s­n%C3%AD+v+mate%C5%99sk%C­3%A9+%C5%A1ko­le+

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.srpen 16:59

Vzpomeňte si na hodinu češtiny, při níž jste rozebíraly texty. samozejmě složitěji než to bude v MŠ.

Rozdíly byste přece měla poznat sama – verše, próza, jazyk atd. To, co cítite vy, jak příběhu i veršům rozumíte, předat dětem, proč to tak vidíte, jak to chápou ony.

Shody. Oběma textům je třeba rozumět. Každý má své téma, jiný způsob podání, i když příběh něco vypravuje, zda má myšlenkově třeba něco společného s básní atd. Příběh se odehrává v přírodě, báseň vyjadřuje vztah k přírodě atd.

Nechat děti svými slovy převyprávět báseň, poznáte, zda pochopily. Sama jim klást otázky, samozřejmě jednodušší, než jste slyšela na SŠ.

Na SŠ učitel kladl při rozboru básně zpravidla otázku: Co chtěl básnik vyjádřit? O čem báseň vypovídá? Samozřejmě neznáte autorovy myšlenky, ale dovíte se, jak verše děti pochopí. Třeba báseň o přírodě – můžete využít srovnání se skutečnou přírodou.

Na netu najdete dost vysvětlení.

Jazykové prostředky pro MŠ

https://is.mu­ni.cz/th/fukxd/BP_Ja­zykove_prostred­ky_typicke_pro_MS­.pdf
--

Rozvoj dítěte v mateřské škole pomocí literárního textu

https://is.mu­ni.cz/th/qx7ne­/Rozvoj_ditete_v_ma­terske_skole_po­moci_literarni­ho_textu.pdf

https://theses­.cz/id/m1uaru/dow­nloadPraceCon­tent_adipIdno_12066

atd.

Stačí v Google rozklinout texty a najdete postupy atd.

https://www.go­ogle.com/sear­ch?client=fire­fox-b-d&q=Rozbor+b%C3%A1s­n%C3%AD+v+mate%C5%99sk%C­3%A9+%C5%A1ko­le+