Odpověděl/a – 7.červen 13:08
Dcera kojící otce. Téma, zpracované mnoha malíři napříč uměleckými směry, pochází ze starověké báje: Stařec byl neprávem uvržen do vězení, kde měl zemřít hladem. Jeho dcera uprosila zlého vladaře, aby směla chodit otce navštěvovat a tajně ho kojila, čímž mu zachránila život. Věznitelé považovali za zázrak, že nestrádá, ač mu nedávají jíst ani pít, a pustili jej na svobodu
--
Zde se dovíte víc
Roman Charity ( latina : Caritas romana ; italština : Carità Romana ) je příkladným příběhem ženy Pero, která tajně kojí svého otce Cimona poté, co byl uvězněn a odsouzen k smrti hladováním altd.
Příběh je zaznamenán v Factorum ac dictorum memorabilium (dDvět knih památných zákony a výroky starých Římanů)autorem je starý římský historik Valerius Maximus.
byl uváděný jako velký čin pietas (tj láska k rodičům) a
římskou
. Scénu zobrazoval obraz v chrámu Pietas . Mezi Římany mělo toto téma
ohlas na mytologii Etrusků, v Junově kojení dospělého Herkula
Ten nejstarší je z poloviny CE, autor neznámý, z doby Pompejí.
V sedmnáctém a osmnáctém století tuto scénu zobrazovalo mnoho evropských umělců.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Affresco_romano_-_Pompei_-_Micon_e_Pero.jpg
Odpověděl/a – 7.červen 13:16
Dcera kojící otce. Téma, zpracované mnoha malíři napříč uměleckými směry, pochází ze starověké báje: Stařec byl neprávem uvržen do vězení, kde měl zemřít hladem. Jeho dcera uprosila zlého vladaře, aby směla chodit otce navštěvovat a tajně ho kojila, čímž mu zachránila život. Věznitelé považovali za zázrak, že nestrádá, ač mu nedávají jíst ani pít, a pustili jej na svobodu
--
Zde se dovíte víc
Roman Charity ( latina : Caritas romana ; italština : Carità Romana ) je příkladným příběhem ženy Pero, která tajně kojí svého otce Cimona poté, co byl uvězněn a odsouzen k smrti hladováním ltd.
Příběh je zaznamenán v Factorum ac dictorum memorabilium (Devět knih památných se zákony a výroky starých Římanů). Atorem je starý římský historik Valerius Maximus.
Příběh a jeho obraz byl uváděný jako velký čin pietas (tj láska k rodičům) a římskou ctí
Obraz zobrazoval scénu v chrámu Pietas . Mezi Římany mělo toto téma ohlas na mytologii Etrusků v Junově kojení dospělého Herkula.
Ten nejstarší , Freska z Pompeii
Umělelc neznámý, Polovina 1. století n. l.
V sedmnáctém a osmnáctém století tuto scénu zobrazovalo mnoho evropských umělců.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Affresco_romano_-_Pompei_-_Micon_e_Pero.jpg
Micon a Pero, starověká římská freska (45–79 d.C.), Pompeje,
Itálie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Charity
Odpověděl/a – 7.červen 14:10
Dcera kojící otce. Téma, zpracované mnoha malíři napříč uměleckými směry, pochází ze starověké báje: Stařec byl neprávem uvržen do vězení, kde měl zemřít hladem. Jeho dcera uprosila zlého vladaře, aby směla chodit otce navštěvovat a tajně ho kojila, čímž mu zachránila život. Věznitelé považovali za zázrak, že nestrádá, ač mu nedávají jíst ani pít, a pustili jej na svobodu
--
Zde se dovíte víc
Roman Charity ( latina : Caritas romana ; italština : Carità Romana ) je příkladným příběhem ženy Pero, která tajně kojí svého otce Cimona poté, co byl uvězněn a odsouzen k smrti hladováním ltd.
Příběh je zaznamenán v Factorum ac dictorum memorabilium (Devět knih památných se zákony a výroky starých Římanů). Autorem je starý římský historik Valerius Maximus.
Příběh a jeho obraz byly uváděné jako velký čin pietas (tj láska k rodičům) a římská čest.
Obraz zobrazoval scénu v chrámu Pietas . Mezi Římany mělo toto téma velký ohlas ve vztahu k mytologii Etrusků v Junově kojení dospělého Herkula.
Ten nejstarší – Freska z Pompeii
Umělec neznámý, polovina 1. století n. l.
V sedmnáctém a osmnáctém století tuto scénu zobrazovalo mnoho evropských umělců.
https://en.wikipedia.org/wiki/File:Affresco_romano_-_Pompei_-_Micon_e_Pero.jpg
Micon a Pero, starověká římská freska (45–79 d.C.), Pompeje,
Itálie.
https://en.wikipedia.org/wiki/Roman_Charity
--
Takže záleží na tom, s kterým obrazem a od kterého umělce jste se setkala. Můžete porovnat s těmi obrazy, které najdete v uvedeném anglickém odkazu.