Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.květen 16:03

Nevím, jak to vypadá ve školách teď, takže nemám možnost srovnání. Ale co určitě dnes není:

  • učili jsme se psát opravdickými ocelovými pery, které se namáčely do kalamáře s inkoustem. Ty byly zabudovány i do školních lavic. Později i plnicími pery, průpisky zpočátku neexistovaly.
  • neexistovaly kalkulačky, počítalo se logaritmickými pravítky nebo za pomoci logaritmických tabulek.
  • svačinky se nosily v papírových pytlících. Někdo měl jen chleba s máslem, někdo i se salámem.
  • každá třída musela mít nástěnku, nejlépe rudou a nástěnkář se staral o to, aby byla plná budovatelských hesel. Pořádaly se soutěže o nejlepší nástěnku.
  • povinně se nosil starý papír a železo do sběru, za což jsem si zasloužil odznak MLADÝ BUDOVATEL, který jsem hrdě nosil. Papír k papírku – tuna za chvilku!
  • učitele se oslovovalo sudružko, soudruhu učitelko, učiteli. Soudružka se zkracovala na souška.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.květen 16:06

Nevím, jak to vypadá ve školách teď, takže nemám možnost srovnání. Ale co určitě dnes není:

  • učili jsme se psát opravdickými ocelovými pery, které se namáčely do kalamáře s inkoustem. Ty byly zabudovány i do školních lavic. Později i plnicími pery, průpisky zpočátku neexistovaly.
  • neexistovaly kalkulačky, počítalo se logaritmickými pravítky nebo za pomoci logaritmických tabulek.
  • svačinky se nosily v papírových pytlících. Někdo měl jen chleba s máslem, někdo i se salámem.
  • každá třída musela mít nástěnku, nejlépe rudou a nástěnkář se staral o to, aby byla plná budovatelských hesel. Pořádaly se soutěže o nejlepší nástěnku.
  • povinně se nosil starý papír a železo do sběru, za což jsem si zasloužil odznak MLADÝ BUDOVATEL, který jsem hrdě nosil. Papír k papírku – tuna za chvilku!
  • učitele se oslovovalo sudružko, soudruhu učitelko, učiteli. Soudružka se zkracovala na souška.
  • v hodinách hudebky jsme se učili lidovky a hlavně budovatelské písně, a to i v jinak povinné ruštině.