Odpověděl/a – 30.listopad 11:54
Obecně lze říci, že optimální otáčky motoru jsou v okolí maximálního točivého momentu, kde je taky nejnižší spotřeba. Je tedy třeba znát graf závislosti točivého momentu (krouťáku) na otáčkách motoru. Většina moderních motorů má tuto křivku dost plochou, takže i rozsah optimálních otáček je taky široký. Max. otáčky bývají většinou v rozmezí 5000 – 6000 ot/min a optimální otáčky jsou v rozmezí 2500 – 4000. Samozřejmě jiný průběh mají motory sportovních aut, turbomotory a diesely.
Odpověděl/a – 30.listopad 12:02
Obecně lze říci, že optimální otáčky motoru jsou v okolí maximálního točivého momentu, kde je taky nejnižší spotřeba. Je tedy třeba znát graf závislosti točivého momentu (krouťáku) na otáčkách motoru. Většina moderních motorů má tuto křivku dost plochou, takže i rozsah optimálních otáček je taky široký. Max. otáčky bývají většinou v rozmezí 5000 – 6000 ot/min a optimální otáčky jsou v rozmezí 2000 – 4000. Samozřejmě jiný průběh mají motory sportovních aut, turbomotory a diesely. Jak takový graf vypadá se můžeš podivat sem (nižší křivka): https://autobible.euro.cz/vykon-vs-tocivy-moment-vysvetleni-kteremu-porozumi-kazdy/