Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.září 22:45

K procvičování pohyblivosti prstů podle mne
není vhodná hra na žádný hudební nástroj.

Já to vidím opačně: Člověk by si procvičit, rozcvičit,
rozhýbat a posílit prsty (nezapomenout na závěrečné uvolnění!)
dříve, než začne na některý hudební nástroj hrát.

Kdysi nám trenérka volejbalu doporučovala několikaminutové mačkání tuhého gumového kroužku (byl hodně pevný a měl se stisknout tak,
aby se vnitřní strany dostaly k sobě. Další cvik byl „silové“ roztahování a skrčování prstů obou rukou.

Oba cviky fungují výborně → třeba i před začátkem
psaní na psacím stroji nebo počítačové klávesnici.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 22.září 22:49

K procvičování pohyblivosti prstů podle mne
není vhodná hra na žádný hudební nástroj.

Já to vidím opačně: Člověk by si procvičit, rozcvičit,
rozhýbat a posílit prsty (nezapomenout na závěrečné uvolnění!)
dříve, než začne na některý hudební nástroj hrát.

Kdysi nám trenérka volejbalu doporučovala několikaminutové mačkání tuhého gumového kroužku (byl hodně pevný a měl se stisknout tak,
aby se vnitřní strany dostaly k sobě. Další cvik byl „silové“ roztahování a skrčování prstů obou rukou.

Oba cviky fungují výborně → třeba i před začátkem
psaní na psacím stroji nebo počítačové klávesnici.

K odpovědi @Michala 11:
Lubomír Brabec tento způsob hry na kytaru nevymyslel,
hraje se na ni tak od jejího (kytary) vzniku.