Odpověděl/a – 22.září 22:45
K procvičování pohyblivosti prstů podle mne
není vhodná hra na žádný hudební nástroj.
Já to vidím opačně: Člověk by si procvičit, rozcvičit,
rozhýbat a posílit prsty (nezapomenout na závěrečné uvolnění!)
dříve, než začne na některý hudební nástroj hrát.
Kdysi nám trenérka volejbalu doporučovala několikaminutové mačkání
tuhého gumového kroužku (byl hodně pevný a měl se stisknout tak,
aby se vnitřní strany dostaly k sobě. Další cvik byl „silové“
roztahování a skrčování prstů obou rukou.
Oba cviky fungují výborně → třeba i před začátkem
psaní na psacím stroji nebo počítačové klávesnici.
Odpověděl/a – 22.září 22:49
K procvičování pohyblivosti prstů podle mne
není vhodná hra na žádný hudební nástroj.
Já to vidím opačně: Člověk by si procvičit, rozcvičit,
rozhýbat a posílit prsty (nezapomenout na závěrečné uvolnění!)
dříve, než začne na některý hudební nástroj hrát.
Kdysi nám trenérka volejbalu doporučovala několikaminutové mačkání
tuhého gumového kroužku (byl hodně pevný a měl se stisknout tak,
aby se vnitřní strany dostaly k sobě. Další cvik byl „silové“
roztahování a skrčování prstů obou rukou.
Oba cviky fungují výborně → třeba i před začátkem
psaní na psacím stroji nebo počítačové klávesnici.
K odpovědi @Michala 11:
Lubomír Brabec tento způsob hry na kytaru nevymyslel,
hraje se na ni tak od jejího (kytary) vzniku.