Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 10.září 10:31

Důvod proč jsou dražší je prostě běžná vlastnost trhu. Probíhá intenzivní vývoj, ten hodně stojí a platí se to právě výrazně vyšší cenou než jaká bude za řekněme deset let běžná. Naopak náročnost výrobních technologii, když porovnáme benzínové auto a elektroauto je naprosto jednoznačně ve prospěch elektroauta, tedy u elektroauta výrazně nižší. Takže skutečně není vůdod proč by po překonání počátečních obtíží a nasazení sériové výroby u všech výrobců aut neměla být elektroauta nakonec o mnoho levnější a dostupnější než dnešní benzínová. Je to prostě jen přechodná fáze, která pro eletktromobily skončí vítězně. Baterie mají mnohem delší životnost než 8let, co nejsou baterky do vašeho telefonu 🙂 … navíc se dají plně recyklovat a snadno repasovat výměnou pouze opotřebovaných segmentů, což je výrazně levnější postup než úplná výměna celé baterie. Dojed mi u elektroaut připadá velmi solidní a zvyšuje se, čili za pár let to opět přestane být problém.

Habaďúra automobilek to není z jednoho prostého důvodu, ty to totiž nechtěli. Vědí že to znamená rozšířit potenciální konkurenci o mnoho nových subjektů, protože zvládnutí výbroby elektroauta je výhledově mnohem jednodušší než zvládnutí výroby běžného ropáka. Chránili si dlouho své know how a k elektromobilitě se tvářili velmi netečně, dokud nepřišla Tesla a do tohoto nového segmentu trhu je doslova silou nevtáhla.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 10.září 10:35

Důvod proč jsou dražší je prostě běžná vlastnost trhu. Probíhá intenzivní počáteční vývoj a ten je vždy mnohem dražší než ten následující udržovací, který se spokojí čas od času s nějakou malou optimalizací. Počáteční vývoj hodně stojí a platí se to právě výrazně vyšší cenou dnešních elektroaut než jaká bude za řekněme deset let běžná. Naopak náročnost výrobních technologii, když porovnáme běžného ropáka a elektromobil je naprosto jednoznačně ve prospěch elektromobilů, tedy u elektra výrazně nižší – složitost celé konstrukce je výrazně menší. Takže skutečně není důvod proč by po překonání počátečních obtíží a nasazení sériové výroby u všech výrobců aut neměla být elektroauta nakonec o mnoho levnější a dostupnější jsou dnes třeba benzínové vozy Dacia Logan 🙂 .. skutečně elektroauta mají na to být výrazně levnější. Je to jen přechodná fáze, která tu byla VŽDY při každém střídání jedné technologie za nástupnickou, která pro eletktromobily skončí vítězně.

Baterie mají mnohem delší životnost než 8let, co nejsou baterky do vašeho telefonu 🙂, nešířil bych tu takové mýty … navíc se dají plně recyklovat a snadno repasovat výměnou pouze nejvíce poškozených segmentů, což je výrazně levnější postup než úplná výměna celé baterie. Dojezd mi u elektroaut připadá velmi solidní a zvyšuje se, čili za pár let to opět přestane být problém. Síť dobíjecích stanic už dnes je extrémě hustá a skoro všude najdeme superchargery které umí 80% baterie dobít za nějakých 20minut.

Habaďúra automobilek to není z jednoho prostého důvodu, ty to totiž nechtěli. Vědí že to znamená rozšířit potenciální konkurenci o mnoho nových subjektů, protože zvládnutí výbroby elektroauta je výhledově mnohem jednodušší než zvládnutí výroby běžného ropáka. Chránili si dlouho své know how a k elektromobilitě se tvářili velmi netečně, dokud nepřišla Tesla a do tohoto nového segmentu trhu je doslova silou nevtáhla.