Odpověděl/a – 16.srpen 15:12
Něco k paměti z pooheldu psychologie:
3 fáze procesů paměti:
1. zapamatování, vštípení (uložení do paměti)
2. uchování (přebývání v paměti)
3. vybavení (aktualizace příslušných informací, zkušeností, vědomostí)
znovupoznání – sami si věc nevybavíme, ale dokážeme ji dobře vybrat nebo poznat mezi jinými
Proces zapamatování usnadňuje znalost významu či obsahu, využití smyslových receptorů (když si říkáme nahlas, píšeme slovíčka)
--
1. Další dělení
v průběhu času dochází k zapomínání
Nejrychleji zapomínáme to, co nás nebavilo, co jsme se učili mechanicky
2. názorná
čichová – pamatujeme si to, co jsme dříve vnímali čichem
zraková – co jsem viděli
sluchová – co jsem slyšeli
pohybová – podle pohybů – třeba tanec
slovně – logická – týká se toho, co je vyjádřeno slovy
mechanická – učební zpaměti
3. dělení: podle druhů činností:
technická
hudební atd.
Jakl vildíte, je několik druhů paměti,. takže záleží na tom, zda jste zapamatování, tedy uložení slova v paměti věnoval náležitou pozornost,. nebo jste vyslechl a nezamýšlel se nad tím.
Myslím sil, že u vás dochází ke špatnému vybavování slov. Když je pakl slyšíte,. či něco ildíte, tzv. znovuvybavování vám opět významy objasní.
Někdy vám pomůže tzv. asociace – vybavíte si, co jste už věděl,
viděl, slyšel atd.
Jindy reprodukujete zapamatované.
Odpověděl/a – 16.srpen 15:18
Něco k paměti z pohleldu středoškolské u psychologie:
3 fáze procesů paměti:
1. zapamatování, vštípení (uložení do paměti)
2. uchování (přebývání v paměti)
3. vybavení (aktualizace příslušných informací, zkušeností, vědomostí)
znovupoznání – sami si věc nevybavíme, ale dokážeme ji dobře vybrat nebo poznat mezi jinými
Proces zapamatování usnadňuje znalost významu či obsahu, využití smyslových receptorů (když si říkáme nahlas, píšeme slovíčka)
--
1. Další dělení
v průběhu času dochází k zapomínání
Nejrychleji zapomínáme to, co nás nebavilo, co jsme se učili mechanicky
2. názorná
čichová – pamatujeme si to, co jsme dříve vnímali čichem
zraková – co jsem viděli
sluchová – co jsem slyšeli
pohybová – podle pohybů – třeba tanec
slovně – logická – týká se toho, co je vyjádřeno slovy –
spojujeme s předchozími znalostmi
mechanická – učení se zpaměti
3. dělení: podle druhů činností:
technická
hudební atd.
Jak vidíte, je několik druhů paměti,. takže záleží na tom, zda jste zapamatování, tedy uložení slova v paměti věnoval náležitou pozornost,. nebo jste vyslechl a nezamýšlel se nad tím.
Myslím sil, že u vás dochází ke špatnému vybavování slov. Když je pak slyšíte, či něco i vidíte,. , tzv. znovuvybavování vám opět významy objasní.
Je to na základě tzv. asociace – vybavíte si, co jste už věděl, viděl, slyšel,.spojování představ, myšlenek, pocitů, podle nálady atd.
Jindy reprodukujete zapamatované. – třeba vzpomínky.