Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.srpen 15:12

Něco k paměti z pooheldu psychologie:

3 fáze procesů paměti:
1. zapamatování, vštípení (uložení do paměti)

2. uchování (přebývání v paměti)

3. vybavení (aktualizace příslušných informací, zkušeností, vědomostí)

znovupoznání – sami si věc nevybavíme, ale dokážeme ji dobře vybrat nebo poznat mezi jinými

Proces zapamatování usnadňuje znalost významu či obsahu, využití smyslových receptorů (když si říkáme nahlas, píšeme slovíčka)

--

1. Další dělení

  1. paměť krátkodobá střednědlouhá, dlouhodobá, smyslová
  2. úmyslná,. neúmyslná

v průběhu času dochází k zapomínání
Nejrychleji zapomínáme to, co nás nebavilo, co jsme se učili mechanicky

Obranou proti zapomínání je opakování

2. názorná
čichová – pamatujeme si to, co jsme dříve vnímali čichem
zraková – co jsem viděli
sluchová – co jsem slyšeli
pohybová – podle pohybů – třeba tanec
slovně – logická – týká se toho, co je vyjádřeno slovy
mechanická – učební zpaměti

3. dělení: podle druhů činností:
technická
hudební atd.

Více v odkazu
http://www.ima­turita.cz/matu­ritni-otazky/zaklady-spolecenskych-ved/psychicke-procesy---procesy-poznavaci,-pameti,-motivacni/268/

Jakl vildíte, je několik druhů paměti,. takže záleží na tom, zda jste zapamatování, tedy uložení slova v paměti věnoval náležitou pozornost,. nebo jste vyslechl a nezamýšlel se nad tím.

Myslím sil, že u vás dochází ke špatnému vybavování slov. Když je pakl slyšíte,. či něco ildíte, tzv. znovuvybavování vám opět významy objasní.

Někdy vám pomůže tzv. asociace – vybavíte si, co jste už věděl, viděl, slyšel atd.
Jindy reprodukujete zapamatované.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 16.srpen 15:18

Něco k paměti z pohleldu středoškolské u psychologie:

3 fáze procesů paměti:
1. zapamatování, vštípení (uložení do paměti)

2. uchování (přebývání v paměti)

3. vybavení (aktualizace příslušných informací, zkušeností, vědomostí)

znovupoznání – sami si věc nevybavíme, ale dokážeme ji dobře vybrat nebo poznat mezi jinými

Proces zapamatování usnadňuje znalost významu či obsahu, využití smyslových receptorů (když si říkáme nahlas, píšeme slovíčka)

--

1. Další dělení

  1. paměť krátkodobá střednědlouhá, dlouhodobá, smyslová
  2. úmyslná,. neúmyslná

v průběhu času dochází k zapomínání
Nejrychleji zapomínáme to, co nás nebavilo, co jsme se učili mechanicky

Obranou proti zapomínání je opakování.

2. názorná
čichová – pamatujeme si to, co jsme dříve vnímali čichem
zraková – co jsem viděli
sluchová – co jsem slyšeli
pohybová – podle pohybů – třeba tanec
slovně – logická – týká se toho, co je vyjádřeno slovy – spojujeme s předchozími znalostmi
mechanická – učení se zpaměti

3. dělení: podle druhů činností:
technická
hudební atd.

Více v odkazu
http://www.ima­turita.cz/matu­ritni-otazky/zaklady-spolecenskych-ved/psychicke-procesy---procesy-poznavaci,-pameti,-motivacni/268/

Jak vidíte, je několik druhů paměti,. takže záleží na tom, zda jste zapamatování, tedy uložení slova v paměti věnoval náležitou pozornost,. nebo jste vyslechl a nezamýšlel se nad tím.

Myslím sil, že u vás dochází ke špatnému vybavování slov. Když je pak slyšíte, či něco i vidíte,. , tzv. znovuvybavování vám opět významy objasní.

Je to na základě tzv. asociace – vybavíte si, co jste už věděl, viděl, slyšel,.spojování představ, myšlenek, pocitů, podle nálady atd.

Jindy reprodukujete zapamatované. – třeba vzpomínky.