Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.srpen 10:45

Co píše elkon je na první pohled rozumné je v tom ale pár výjimek. Výrobci často svůj eshop provozují ve snaze vydělat víc než kolik vydělá při běžných dodávkách dalším velko/malo obchodníkům, takže velmi často se setkáváme s tím že v obchodě který provozuje sám výrobce může být produkt prodáván s mnohem vyšší marží a tedy mnohem dráž než u toho překupníka který si nakonec svou vlastní marži zmenšil pod očekávání výrobce (což z konkurenčních důvodů často musí) a pak se běžně setkáváme se situací, když řada především menších eshopů nabízí stejný produkt levněji než výrobce na svém eshopu. Proto je lepší dodavatele vždy hledat na cenových srovnávačích a příliš si podobnými očekáváními neplevelit hlavu 🙂

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.srpen 10:49

Co píše elkon je na první pohled rozumné je v tom ale pár výjimek. Výrobci často svůj eshop provozují ve snaze vydělat víc než kolik vydělá při běžných dodávkách dalším velko/malo obchodníkům, takže velmi často se setkáváme s tím že v obchodě který provozuje sám výrobce může být produkt prodáván s mnohem vyšší marží a tedy mnohem dráž než u toho překupníka který si nakonec svou vlastní marži zmenšil pod očekávání výrobce (což z konkurenčních důvodů často musí) a pak se běžně setkáváme se situací, když řada především menších eshopů nabízí stejný produkt levněji než výrobce na svém eshopu. Proto je lepší dodavatele vždy hledat na cenových srovnávačích a příliš si podobnými očekáváními neplevelit hlavu 🙂

Pravdou také nemusí být to že čím méně prostředníků, tím lepší ceny, nemusí to tak být … vždy záleží hlavně na tom jakou cenu si překupníček u výrobce pro sebe usmlouval a pokud byl hodně úspěšný a usmlouval cenu hodně nízkou (často se tak děje pokud má obchodník schopnost oslovit opravdu velké množství klientů) může být výhodnější služeb prostředníka využít, protože ten pak funguje jako agresivní vyjednavač, který si sice také na něco přijde, ale prvotně třeba i dokázal vyjednat u výrobce či dodavatele služby cenu která může být relativně výhodnější i pro koncového spotřebitele. To je také velmi častý jev a to především ve službách (telefonní operátoři, pojištění, energie, tam prostředníci umí často vyjednat velmi zajímavé podmínky které by sám poskytovatel služeb jinak plošně nenabízel)