Odpověděl/a – 9.červen 21:09
Je to snad MOTOROVÉ VOIZIDLO ve smyslu zákona? Nemluvě o tom, že patrně jde o nějakou čajnu, která je jistě pro trh EU neschválená.
Upřesním: Má snad maximálku 80 km/h uvedenou v technickém listu? Jestliže ano, doporučuji podívat se na podmínky registrace vozidel, kde jedním z parametrů je rychlost, případně výkon pohonné jednotky. Podle toho jsou schvalována např. elektrokola. Jerstliže taximálka víc než 80 km/h v technickém listu uvedena není, pak z pohledu zákona NEJEDE 80 km/h, i kdyby to fyzicky šlo.
Odpověděl/a – 9.červen 23:44
Je to snad MOTOROVÉ VOIZIDLO ve smyslu zákona? Nemluvě o tom, že patrně jde o nějakou čajnu, která je jistě pro trh EU neschválená.
Upřesním: Má snad maximálku 80 km/h uvedenou v technickém listu? Jestliže ano, doporučuji podívat se na podmínky registrace vozidel, kde jedním z parametrů je rychlost, případně výkon pohonné jednotky. Podle toho jsou schvalována např. elektrokola. Jerstliže taximálka víc než 80 km/h v technickém listu uvedena není, pak z pohledu zákona NEJEDE 80 km/h, i kdyby to fyzicky šlo.
Co nám říká nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 o schvalování elektrických dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek? Právě to, jaká vozidla musí být homologována – tedy podrobena náročnému schvalovacímu procesu v autorizované zkušebně a zařazení do jedné z kategorií vozidel.
Ze schvalovacího procesu jsou dle článku 3 vyňata klasická elektrokola (díky následujícímu odstavci):
U koloběžky už ani nejde o VOZIDLO, natož o MOTOROVÉ. Uživatel koloběžky je holt pořád chodec. A pokud je mi známo, chodec na dálnici nemá pořád co dělat. A jestli to nechápeš, pak bys s kolobrndou neměl ani co dělat na chodníku, podle Tvé logiky. A rovnou si odpusť modifikaci kvalifikace zařízení podle toho, jak se Ti hodí. Rovněž by ses pak musel totiž řídit i dalšími dopravními ustanoveními platnými pro MOTOROVÁ VOZIDLA. A to asi nechceš, bo by smysl koloběžky totálně ztratil význam.