Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.červen 21:09

Je to snad MOTOROVÉ VOIZIDLO ve smyslu zákona? Nemluvě o tom, že patrně jde o nějakou čajnu, která je jistě pro trh EU neschválená.

Upřesním: Má snad maximálku 80 km/h uvedenou v technickém listu? Jestliže ano, doporučuji podívat se na podmínky registrace vozidel, kde jedním z parametrů je rychlost, případně výkon pohonné jednotky. Podle toho jsou schvalována např. elektrokola. Jerstliže taximálka víc než 80 km/h v technickém listu uvedena není, pak z pohledu zákona NEJEDE 80 km/h, i kdyby to fyzicky šlo.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.červen 23:44

Je to snad MOTOROVÉ VOIZIDLO ve smyslu zákona? Nemluvě o tom, že patrně jde o nějakou čajnu, která je jistě pro trh EU neschválená.

Upřesním: Má snad maximálku 80 km/h uvedenou v technickém listu? Jestliže ano, doporučuji podívat se na podmínky registrace vozidel, kde jedním z parametrů je rychlost, případně výkon pohonné jednotky. Podle toho jsou schvalována např. elektrokola. Jerstliže taximálka víc než 80 km/h v technickém listu uvedena není, pak z pohledu zákona NEJEDE 80 km/h, i kdyby to fyzicky šlo.

Co nám říká nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 168/2013 o schvalování elektrických dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek? Právě to, jaká vozidla musí být homologována – tedy podrobena náročnému schvalovacímu procesu v autorizované zkušebně a zařazení do jedné z kategorií vozidel.

Ze schvalovacího procesu jsou dle článku 3 vyňata klasická elektrokola (díky následujícímu odstavci):

  1. Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h.

U koloběžky už ani nejde o VOZIDLO, natož o MOTOROVÉ. Uživatel koloběžky je holt pořád chodec. A pokud je mi známo, chodec na dálnici nemá pořád co dělat. A jestli to nechápeš, pak bys s kolobrndou neměl ani co dělat na chodníku, podle Tvé logiky. A rovnou si odpusť modifikaci kvalifikace zařízení podle toho, jak se Ti hodí. Rovněž by ses pak musel totiž řídit i dalšími dopravními ustanoveními platnými pro MOTOROVÁ VOZIDLA. A to asi nechceš, bo by smysl koloběžky totálně ztratil význam.