Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.leden 10:27

Dělala jsem z něj zkoušku, ale dávno již tomu dávno. Jen mi utkvělo v paměti, že bohatí bohatnou, chudí chudnou., užitná hodnota, směnná hodnota, nadhodnota atd.

Souviselo to s tím, že Max viděl, že „pára“ usnadnila lidem práce, ale také způsobila, že jejich práce byla nahrazena stroji, takže hodně lidí skončilo na ulici, tedy vzrostla nezaměstnanost.

Dále buržoazie vykořisťuje proletariát, tedy z toho plyne, že vlastníci továren atd. žijí z práce jiných. S tím souvisejí pojmy hodnota a nadhodnota. To je podstata vykořisťování.

Proto budou dělníci nespokojeni a budou bojovat – nejdříve ničili stroje,, později se vzbouří proti majitellům a vytvoří se nové výrobní vztahy., tedy soialité.

Marx viděl skutečnost, ale to, co nabídl, se neosvědčilo.. Zřejmě proto, že jako první to bylo SSSR, Lenin, byl to asi nejslabších článek řetězu,..
Socialistické vztahy se neosvědčily … Protože vývoj jde ve sopirále, ke změně nedošlo revolucí v tom smyslu, jak předpokládal Marx. I když mám dojem, že víc mluvil o znárodnění, ale spíš formou kolektivním vlastnictví.

Ale konkrétné neuvedl, jak by další systém měl vypadat. Ale je pravda, že myšlenky kkterékoliv ideologie se dají interpretovat různě.

Oprášila jsem něco ze svých poznámek, ale přiznávám,, že v sočuasnosti se už spíš zaměřuji na filozofii než politickou ekonomii.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.leden 10:50

Dělala jsem z něj zkoušku, ale dávno již tomu, dávno. Jen mi utkvělo v paměti, že bohatí bohatnou, chudí chudnou, užitná hodnota, směnná hodnota, nadhodnota atd.

Souviselo to s tím, že Marx viděl, že „pára“ usnadnila lidem práce, ale také způsobila, že jejich práce byla nahrazena stroji, takže hodně lidí skončilo na ulici, tedy vzrostla nezaměstnanost.

Dále buržoazie vykořisťuje proletariát, tedy z toho plyne, že vlastníci továren atd. žijí z práce jiných. S tím souvisejí pojmy hodnota a nadhodnota. To je podstata vykořisťování.

Proto budou dělníci nespokojeni a budou bojovat – nejdříve ničili stroje,, později se vzbouří proti majitellům a vytvoří se nové výrobní vztahy., tedy soialistické.

Marx viděl skutečnost, ale to, co nabídl, se neosvědčilo.. Zřejmě proto, že jako první to bylo SSSR, (Lenin) , byl to asi nejslabší článek řetězu,..
Socialistické vztahy se neosvědčily …

Protože vývoj jde ve spirále, ke změně nedošlo revolucí v tom smyslu, jak předpokládal Marx. I když mám dojem, že sice mluvil o znárodnění, ale spíš formou kolektivního vlastnictví.

Ale konkrétné neuvedl, jak by další systém měl vypadat.

Ale je pravda, že myšlenky kkterékoliv ideologie se dají interpretovat různě.

Oprášila jsem něco ze svých poznámek, ale přiznávám,, že v sočuasnosti se už víc zaměřuji na filozofii než na politickou ekonomii.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.leden 17:34

Dělala jsem z něj zkoušku, ale dávno již tomu, dávno. Jen mi utkvělo v paměti, že bohatí bohatnou, chudí chudnou, užitná hodnota, směnná hodnota, nadhodnota atd.

Souviselo to s tím, že Marx viděl, že „pára“ usnadnila lidem práce, ale také způsobila, že jejich práce byla nahrazena stroji, takže hodně lidí skončilo na ulici, tedy vzrostla nezaměstnanost.

Dále buržoazie vykořisťuje proletariát, tedy z toho plyne, že vlastníci továren atd. žijí z práce jiných. S tím souvisejí pojmy hodnota a nadhodnota. To je podstata vykořisťování.

Proto budou dělníci nespokojeni a budou bojovat – nejdříve ničili stroje,, později se vzbouří proti majitellům a vytvoří se nové výrobní vztahy., tedy soialistické.

Marx viděl skutečnost, ale to, co nabídl, se neosvědčilo.. Zřejmě proto, že jako první to bylo SSSR, (Lenin) , byl to asi nejslabší článek řetězu,..
Socialistické vztahy se neosvědčily …

Protože vývoj jde ve spirále, všude ke změně nedošlo revolucí v tom smyslu, jak předpokládal Marx. I když mám dojem, že sice mluvil o znárodnění, ale spíš formou kolektivního vlastnictví.

Ale konkrétné neuvedl, jak by další systém měl vypadat.

Ale je pravda, že myšlenky kkterékoliv ideologie se dají interpretovat různě.

Oprášila jsem něco ze svých poznámek, ale přiznávám,, že v sočuasnosti se už víc zaměřuji na filozofii než na politickou ekonomii.