Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.září 17:00

Zda ověřuje, netuším. Ale existuje Etický kodex reklamy.

Služby
Reference
Poradna
Objednávka
Ceník
Kontakt

Domů
>
Blog
>
Provoz firmy
>
Marketing
>Etický kodex reklamy
Etický kodex reklamy

Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení reklamy. Reklama by měla být pravdivá, slušná a čestná, a měla by respektovat také mezinárodně uznávané zásady reklamní praxe vypracované Mezinárodní obchodní komorou.

„Kodex reklamy nemá formu zákona a jeho vymáhání tedy nelze provést např. před soudem. Jedná se o vymezení pravidel a přijatelných mezí profesního chování pro subjekty působící v oblasti reklamy a Kodex také plní informační funkci ve vztahu k veřejnosti. Dodržování Kodexu reklamy je tedy pro firmu především dobrou vizitkou a může posloužit také v rámci konkurenčního boje“ atd.

https://www.al­taxo.cz/provoz-firmy/marketin­g/eticky-kodex-reklamy

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.září 17:01

Zda se pravdivost ověřuje, netuším. Ale existuje Etický kodex reklamy.

Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení reklamy. Reklama by měla být pravdivá, slušná a čestná, a měla by respektovat také mezinárodně uznávané zásady reklamní praxe vypracované Mezinárodní obchodní komorou.

„Kodex reklamy nemá formu zákona a jeho vymáhání tedy nelze provést např. před soudem. Jedná se o vymezení pravidel a přijatelných mezí profesního chování pro subjekty působící v oblasti reklamy a Kodex také plní informační funkci ve vztahu k veřejnosti. Dodržování Kodexu reklamy je tedy pro firmu především dobrou vizitkou a může posloužit také v rámci konkurenčního boje“ atd.

https://www.al­taxo.cz/provoz-firmy/marketin­g/eticky-kodex-reklamy

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.září 17:07

Zda se pravdivost ověřuje, netuším. Ale existuje Etický kodex reklamy.

Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení reklamy. Reklama by měla být pravdivá, slušná a čestná, a měla by respektovat také mezinárodně uznávané zásady reklamní praxe vypracované Mezinárodní obchodní komorou.

„Kodex reklamy nemá formu zákona a jeho vymáhání tedy nelze provést např. před soudem. Jedná se o vymezení pravidel a přijatelných mezí profesního chování pro subjekty působící v oblasti reklamy a Kodex také plní informační funkci ve vztahu k veřejnosti. Dodržování Kodexu reklamy je tedy pro firmu především dobrou vizitkou a může posloužit také v rámci konkurenčního boje“ atd.

https://www.al­taxo.cz/provoz-firmy/marketin­g/eticky-kodex-reklamy

Jinak originální dokument je v odkazzu
http://www.rpr­.cz/cz/dokumen­ty_rpr.php

K regulaci reklamy a k odpovědnosti za reklamu
ttps://www.epra­vo.cz

Osobně jsem se setkala s tím, že zdravotní tvrzení u různých přípravků byla omezena a stanoveny podmínky. pro jejich reklamu.

https://www.kr-zlinsky.cz/po­suzovani-reklamy-obsahujici-zdravotni-tvrzeni-cl-829.html

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 8.září 17:17

Zda se pravdivost ověřuje, netuším. Ale existuje Etický kodex reklamy.

Kodex reklamy byl vydán Radou pro reklamu za účelem regulace reklamy v České republice. Jde o to, aby reklama v České republice sloužila k informování veřejnosti a splňovala etická hlediska působení reklamy. Reklama by měla být pravdivá, slušná a čestná, a měla by respektovat také mezinárodně uznávané zásady reklamní praxe vypracované Mezinárodní obchodní komorou.

„Kodex reklamy nemá formu zákona a jeho vymáhání tedy nelze provést např. před soudem. Jedná se o vymezení pravidel a přijatelných mezí profesního chování pro subjekty působící v oblasti reklamy a Kodex také plní informační funkci ve vztahu k veřejnosti. Dodržování Kodexu reklamy je tedy pro firmu především dobrou vizitkou a může posloužit také v rámci konkurenčního boje“ atd.

„Kontrolorem reklamního průmyslu se tak může stát každá fyzická či právnická osoba, která podá Radě pro reklamu stížnost na konkrétní případ.“

https://www.al­taxo.cz/provoz-firmy/marketin­g/eticky-kodex-reklamy
https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Rada_pro_re­klamu

Jinak originální dokument je v odkazzu
http://www.rpr­.cz/cz/dokumen­ty_rpr.php

K regulaci reklamy a k odpovědnosti za reklamu
https://www.e­pravo.cz

Osobně jsem se setkala s tím, že zdravotní tvrzení u různých přípravků byla omezena a stanoveny podmínky. pro jejich reklamu.

https://www.kr-zlinsky.cz/po­suzovani-reklamy-obsahujici-zdravotni-tvrzeni-cl-829.html

--
Informace z roku 2018
Veřejnoprávní regulace reklamy

Najdete i dozorové orgány

http://www.bu­sinessinfo.cz/cs/clan­ky/verejnoprav­ni-regulace-reklamy-ppbi-70162.html#!&chap­ter=1