Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.květen 22:03

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 24.květen 22:25

Mám starší auto (2k, koncern, benzín) s větším nájezdem (cca 270k), shodou okolností cca při 160k jsem si ho dovezl z DE. Takže podobný případ.

Za dobu co ho mám, jsem s ním navštívil 11 států (z toho 2 mimo EU), projel několik horských průsmyků (ve výšce nad 2k m.n.m.), navštívil dva ostrovy, jel několik set km po nezpevněných cestách a zažil spoustu dalších radostí…

Moje zkušenosti jsou asi takové, že příliš nezáleží na stáří ani km ale na technickém stavu, ten tady nikdo nezná, tzn. bych ti doporučil navštívit nějaký servis (ideálně ten, na který budeš mít dobré reference) a nechat si to auto zkontrolovat (sám to tak dělám před každou větší cestou, výhodou je tunning typu nový olej, filtry, …). Pokud ti řeknou, že je auto v pořádku, tak je vcelku nepravděpodobné, že by tě v příštích 2–3k km zastihl nějaký fatální problém. Každopádně doporučuji se vybavit rozumnou finanční hotovostí (alespoň 200 EUR) + asistenčkou (pravděpodobně budeš mít v rámci povinného ručení s platností po EU, pokud ne, tak se mi osvědčilo ÚAMK ale stojí poměrně dost) pro řešení případného problému. Já jsem v zásadě zažil dva problémy:

  • defekt kola (mimo EU), servis v CZ příliš přitáhl kolo takže nešlo povolit (trubka, nic), přes ÚAMK jsem sehnal nějaký servis (kde měli kladivo, provázek, vrtačku a to bylo asi tak všechno – tzn. žádná pneumatická pistole, nic takového), po 6 hodinách kolo odvrtali a defekt opravili, stálo to 30 EUR a zážitek do konce života (v dobrém)
  • prasklá hadice u chlazení (v EU, „Západní Evropa“) – únava materiálu, pěšky jsem došel do nejbližšího servisu (cca 2km), přes google translator popsal problém (proti strana neuměla anglicky) a za 2 hodiny jsem pokračoval, platil jsem taky cca 30 EUR

Prostě se není čeho bát, vždycky můžeš narazit na nějaký problém ale také jde vždy vyřešit. Já díky tomu získal spoustu zážitků a možná i nějakou tu zkušenost.