Odpověděl/a – 25.březen 11:40
kazatelna = ambon, která mu jiný tvar, než byl ten původní.
Pětilcípá hězda v kruhu – je kouzlená.. Je to totiž magický symbol božské moci.
"V pravoslavné teologii vztahu Boha a světa hraje významnou úlohu pojem energie, které jsou odlišné od boží podstaty, avšak zároveň nevytvářejí v Bohu žádné rozdělení.
Tohoto pojmu se užívá pro vysvětlení současné boží transcendence a
přítomnosti ve světě a způsobu, jak je člověk schopen Boha vnímat a
zakoušet. Zdrojem b ožství je v Božské Trojici Bůh Otec; z Otce
pochází Bůh Syn, a to způsobem věčného rození; z Otce pochází i Duch
Svatý, a to způsobem věčného vycházení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pravoslav%C3%AD
--
Podrobně vysvětlené v odkazu
http://orthodoxwayoflife.blogspot.cz/2010/07/divine-energies.html
V ortodoxní teologii se rozlišuje mezi „podstatou“ a „energií“ Boha. Ti, kdo dosahují dokonalosti, to dělají tím, že se spojují s božskými nevytvořenými energiemi a ne s božskou vnímavostí
Pravoslavná duchovní tradice zdůrazňuje božské Logos, který žije ve světě, a naše schopnost dosáhnout duchovního života a mystického spojení se Svatým Duchem v tomto světě.
Taže nergie, klterá se objevuje v chrámu znamená „světlo“ pocházející od Boha, tedy uzdravující.
--
V odkazu najdete symboly pravoslavné církve , které není možné pochopit
mimo kostel.
Odpověděl/a – 25.březen 12:44
kazatelna = ambon, která má jiný tvar, než byl ten původní.
Pětilcípá hězda v kruhu – je " kouzelná.". Je to totiž magický symbol božské moci.
"V pravoslavné teologii ve vztahu Boha a světa hraje významnou úlohu pojem energie, které jsou odlišné od boží podstaty, avšak zároveň nevytvářejí v Bohu žádné rozdělení.
Tohoto pojmu se užívá pro vysvětlení současné boží transcendence a
přítomnosti ve světě a způsobu, jak je člověk schopen Boha vnímat a
zakoušet. Zdrojem b ožství je v Božské Trojici Bůh Otec; z Otce
pochází Bůh Syn, a to způsobem věčného rození; z Otce pochází i Duch
Svatý, a to způsobem věčného vycházení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pravoslav%C3%AD
--
Podrobně vysvětlené v odkazu
http://orthodoxwayoflife.blogspot.cz/2010/07/divine-energies.html
V ortodoxní teologii se rozlišuje mezi „podstatou“ a „energií“ Boha. Ti, kdo dosahují dokonalosti, to dělají tím, že se spojují s božskými nevytvořenými energiemi a ne s božskou vnímavostí
Pravoslavná duchovní tradice zdůrazňuje božské Logos, který žije ve světě, a naše schopnost dosáhnout duchovního života a mystického spojení se Svatým Duchem v tomto světě.
Takže energie, která se objevuje v chrámu znamená „světlo“ pocházející od Boha, tedy uzdravující.
--
V odkazu najdete symboly pravoslavné církve , které není možné pochopit
mimo kostel.
http://pravoslavie.ru/683.html
--
Z historie ambonu – jeho postavení
https://www.getsemany.cz/node/106
„Rozhodující pro umístění ambonu: lektor musí být vidět a slyšet. Při rozmanitosti kostelního prostoru nyní nelze umístění ambonu závazně předepsat. Proto je v úvodu do lekcionáře uvedeno (č. 32): ,,V kostele má být vyvýšené místo, trvalé, vhodně upravené a přiměřeně vznešené, aby odpovídalo důstojnosti božího slova…Má také napomáhat k tomu, aby věřící při bohoslužbě slova dobře slyšeli a mohli soustředit pozornost.“