Odpověděl/a – 15.únor 11:53
30 % učitelů základních škol zní docela dobře.
Kolik procent učitelů ZŠ vyučuje matematiku?
Předpokládám, že těch 90 % učitelů jiných zemí
byli převážně (nebo jenom) učitelé matematiky…
(Nevěřím, že naši učitelé matematiky neumějí vysvětlit
dělení zlomků, nebo naučit děti pracovat se zlomky.)
______
Možná, že jsem měla na učitele matematiky štěstí.
Na základní škole jsem na druhém stupni měla experimentální
rozšířenou výuku matematiky a fyziky.
Zlomky (tehdy učivo sedmé třídy) jsme se neučili vůbec.
V 2. pololetí devítky nám ve středu ráno přibyla sedmá hodina
matematiky → příprava k přijímačkám.
Zlomky jsme zvládli ± za dva týdny…
Nedostatek logického myšlení nelze vyčítat učitelům,
s tímto nedostatkem děti bohužel přicházejí z rodin.
K logickému myšlení a hledání souvislostí
(učit vidět souvislosti) je potřeba děti vést od malinka.
„Uděláš to, stane se tohle“ apod.
A začít co nejdříve, jakmile dítě začíná mluvit
a reagovat na mluvený projev nějakou akcí.
Nedostatek logického myšlení je vidět
i v řadě otázek (někdy bohužel i odpovědí) zde.
Dobré kantory jsem měla i na gymnáziu.
Odpověděl/a – 15.únor 11:57
30 % učitelů základních škol zní docela dobře.
Kolik procent učitelů ZŠ vyučuje matematiku?
Předpokládám, že těch 90 % učitelů jiných zemí
byli převážně (nebo jenom) učitelé matematiky…
(Nevěřím, že naši učitelé matematiky neumějí vysvětlit
dělení zlomků, nebo naučit děti pracovat se zlomky.)
______
Možná, že jsem měla na učitele matematiky štěstí.
Na základní škole jsem na druhém stupni měla experimentální
rozšířenou výuku matematiky a fyziky.
Zlomky (tehdy učivo sedmé třídy) jsme se neučili vůbec.
V 2. pololetí
devítky nám ve středu ráno přibyla osmá hodina matematiky →
příprava
k přijímačkám.
Zlomky jsme zvládli ± za dva týdny… Dobré kantory jsem měla i na
gymnáziu.
Nedostatek logického myšlení nelze vyčítat učitelům,
s tímto nedostatkem děti bohužel přicházejí z rodin.
K logickému myšlení a hledání souvislostí (učit vidět
souvislosti)
je potřeba děti vést od malinka: „Uděláš to, stane se tohle“ apod.
A začít co nejdříve, jakmile dítě začíná mluvit
a reagovat na mluvený projev nějakou akcí.
Nedostatek logického myšlení je vidět i v řadě otázek
(někdy bohužel i odpovědí) zde.
_______
Doplňuji:
Setkávám se se stížnostmi na Hejného metodu výuky matematiky.
Prý děti baví, ale nic nenaučí. Máte s tím někdo zkušenosti?