Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.prosinec 19:55

Záleží, jak se pokušení bere. Když někdo někoho pokouší, tak to není hřích. Hříchem se stane, když někdo pokušení podlehne.

Třeba – dábel pokoušel v poušti Ježíše, samozřejmě mu nepodlehl na rozdíl od Adama a Evy – ti byli potrestáni.

Ale někde jsem četla, že sv. Pavel napsal, že Bůh svým pokoušením zkouší člověka, pošle na něho zkoušku a čeká, zda vydrží, nebo zhřeší a tím e od BXohas odvrátí.

Mám nepříjemnou vzpomínku – sousedce zemřelo dítě – “Bože, proč jsi to dopustil?” Zkoušel jí Bůh, zda na něho zapomene, nebo si uvědomí, že je to jakýsi trest za něco? Ona to tak brala a ještě vice se upřela k Bohu,…Věřila, že udělala něco špatného, proto přišla o syna… Kruté …

V nábořženství jsme se několikrát ptali, proč se stalo to a to, tehdejší děkan to vysvěna Boha zanevřou. Odmění se pak v posmrtném životě. .
. .
Mnozí Bohu poděkují, mohlo být přece hůř a budou mu víc věřit. e mu víc věřit.

V náboženství jsme se několikrát ptali, proč se stalo to a to, tehdejší děkan to vysvětlovajl, že Bůh dotyčné zkouší, zda určitou “pohromu”, zlo atd. zvládnouí, nebo na něho zanevřou. Odmění se jim v posmrtném životě. .

Zřejmě se spojení – neuveď nás v pokušení” vysvětlovalo jinak.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.prosinec 20:08

Záleží, jak se pokušení bere. Když někdo někoho pokouší, tak to není hřích. Hříchem se stane, když někdo pokušení podlehne. Ukazuje to na vnitřní sílu člověka, u křesťana na pocit hříchu.

Třeba – dábel pokoušel v poušti Ježíše, samozřejmě mu nepodlehl na rozdíl od Adama a Evy – ti byli potrestáni.

Ale někde jsem četla, že sv. Pavel napsal, že Bůh svým pokoušením zkouší člověka, pošle na něho něco, co mu ublíží, a čeká, zda vydrží, nebo zhřeší a tím e od Boha odvrátí.

Mám nepříjemnou vzpomínku – sousedce zemřelo dítě – “Bože, proč jsi to dopustil?” Zkoušel jí Bůh, zda na něho zapomene, nebo si uvědomí, že je to jakýsi trest za něco? Ona to tak brala a ještě vice se upřela k Bohu,…Věřila, že udělala něco špatného, proto přišla o syna… Kruté …

V náboženství jsme se několikrát ptali, proč se stalo to a to, tehdejší děkan to v, že Bůh dotyčné zkouší, zda určitou “pohromu”, zlo atd. zvládnou, nebo na něho zanevřou. Odmění se pak v posmrtném životě. .
. .
Mnozí Bohu poděkují, mohlo být přece hůř a budou mu víc věřit. Poklušení odolali.

Zřejmě se spojení – neuvoď nás v pokušení” vysvětlovalo jinak. Bralo se spíš jako zkouška. víry a věrnosti Bohu.

Ale na druhé straně,by Bůh neměl dopustit, aby někdo trpěl a zkoušku nezvládl, ale měl by mu dodat sílu, aby odolal pokušení „ďábla“. Takže je to nový pohled.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 9.prosinec 20:13

Záleží, jak se pokušení bere. Když někdo někoho pokouší, tak to není hřích. Hříchem se stane, když někdo pokušení podlehne. Ukazuje to na vnitřní sílu člověka, u křesťana na pocit hříchu.

Třeba – dábel pokoušel v poušti Ježíše, samozřejmě mu nepodlehl na rozdíl od Adama a Evy – ti byli potrestáni.

Ale někde jsem četla, že sv. Pavel napsal, že Bůh svým pokoušením zkouší člověka, pošle na něho něco, co mu ublíží, a čeká, zda vydrží, nebo zhřeší a tím se od Boha odvrátí.

Mám nepříjemnou vzpomínku – sousedce zemřelo dítě – “Bože, proč jsi to dopustil?” Zkoušel ji Bůh, zda na něho zapomene, nebo si uvědomí, že je to jakýsi trest za něco? Ona to tak brala a ještě vice se upřela k Bohu,…Věřila, že udělala něco špatného, proto přišla o syna… Kruté … Je to už dávno…

V náboženství jsme se několikrát ptali, proč se stalo to a to, tehdejší děkan to vysvětlil,, že Bůh dotyčné zkouší, zda určitou “pohromu”, zlo atd. zvládnou, nebo na něho zanevřou. Odmění se pak v posmrtném životě. .
.
Mnozí Bohu poděkují, mohlo být přece hůř a budou mu víc věřit. Pokušení odolali.

Zřejmě se spojení "neuvoď nás v pokušení” vysvětlovalo jinak. Bralo se spíš jako zkouška. víry a věrnosti Bohu.

Ale na druhé straně by Bůh neměl dopustit, aby někdo trpěl a zkoušku nezvládl, ale měl by mu dodat sílu, aby odolal pokušení „ďábla“. Takže je to nový pohled.