Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 7:49

Nerozumím tomu proč porovnáváš film v TV (tedy v podstatě MPEG4 datový proud ve vyhrazeném radiovém pásmu pro konkrétní multiplex) a počítačovou hru (která většinu výpočetních úloh provídí lokálně na tvém počátači a přes internet přenáší jen naprosto nezbytné minimum informací o sdíleném herním prostředí propojených hráčů) …

pokud ale opomenu samotnou otázku a v odpovědi se zaměřím na podotázku, která už hovoří o něčem jiném. Pak důvod neplynulého přehrávání je absence QoS (na tvém domácím routeru). Pomocí QoS můžeš říci které druhy datových paketů na kterých portech budou mit přednost před jinými a tak se ti například nestane že stahování přes BitTorrent na pozadí prakticky znemožní sledování youtube videa, stačí portu bittorrentu přidělit nižší prioritu a k těmto chybám docházet nebude. Triviálním řešením je povypínat všechny aplikace které zrovna mohou využívat internet včetně mobilních telefonů které zrovna mohou přes wifi stahovat aktualizace aplikací, nebo synchronizovat data s cloudovým úložištěm, a tím získáš pro konkrétní streamování videa plnou kapacitu své přípojky ale to je samozřejmě velmi nepraktické. Takže, řešením je QoS, bohužel málo kdo ho má správně nastavený …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 23.listopad 10:37

Zdá se, že ve své otázce narážíš v podstatě na jedinou věc … FPS, tedy počet snímků které ať už filmový přehrávač nebo hra generuje a ty pak máš ve výsledku pocit plynulosti obrazu a pohybu …

Tady je třeba si uvědomit jednu věc. Zatímco FPS u videa je pevně dané a zajistí ho do značné míry i hardwarová akcelerace MPEG která je dnes přítomná snad v každé grafické kartě/ovladačích. Tak u her je to maličko složitější 🙂 Obsah 3D her je pochopitelně také akcelerován, ale je to nesrovnatelně výpočetně náročnější úloha, proto je obvyklé že mnoho uživatelů prostě nemá dostatečně výkonou grafickou kartu aby zvládla vykreslovat prostorovou scenerii vždy vyšší rychlostí než je 30fps běžné pro filmové snímkování (lépe však 60fps pro pocit plynulého obrazu i v dynamičtějších scénách)

Chcete plynulejší hry, chce to výpočetní výkon. Protože počítáním prostorových a veškerých světel a stínů, herní logiky, komunikace přes síť k tomu všemu pochopitelně potřebujete mnohem vyšší výkon než k relativně primitivímu vykreslování rastrových obrázků jeden za druhým při přehrávání videa.

Každá hra navíc bude mít jiné nároky, některá bude vyžadovat především sílu procesoru, jiná bude závislá na výkonu grafické karty či obojího, jiná naopak spolkne 8GB ram jen to fikne a zpomalí jen kvůli nedostatku operační paměti …

Pokud srovnáváš přehrávání filmů přes internet s běžnou TV. Ditigální televize definuje pak důvod neplynulého přehrávání přes internet je pravděpodobně jenom absence QoS (na tvém domácím routeru). Pomocí QoS můžeš říci které druhy datových paketů na kterých portech budou mit přednost před jinými a tak se ti například nestane že stahování přes BitTorrent na pozadí prakticky znemožní nepřerušované sledování youtube videa, stačí portu bittorrentu přidělit nižší prioritu a k těmto chybám docházet nebude. Bohužel jen málo kdo ho má pravidla QoS správně nastavena …