Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.listopad 22:35

Kdysi jsem pracoval v Tesle, kde se vyráběly kromě žárovek do domácnosti (230V~) a strojů (24V=), také žárovky do aut (6V (pro malé motocykly a kola) a 12V reflektorové, signální, obrysové a další pro auta). Byla to spousta typů.

Proces zahoření se při výrobě používal hlavně z důvodu spálení zbylého vzduchu v baňce žárovky po odčerpání vývěvou. Pokud vadná žárovka zahořením neprošla, například z důvodu netěsností kolem přívodních vodičů nebo dostatečně neodčerpaném vzduchu, shořelo v ní Wolframové vlákno, což se na vnitřku baňky projevilo bílým až žlutým povlakem. Jinak žárovky měly krátkodobě vydržet přepětí o 15–20% vyšší, než jmenovité napětí. Pokud vydržely a prošly, byl proces zahoření u konce a žárovky šly do prodeje.

Halogenové žárovky procházejí jinými testy, protože jsou plněné vzácným plynem. Postup testování přepětím byl už v té době u obou typů podobný.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 20.listopad 22:37

Kdysi jsem pracoval v Tesle, kde se vyráběly kromě žárovek do domácnosti (230V~) a strojů (24V=), také žárovky do aut (6V (pro malé motocykly a kola) a 12V reflektorové, signální, obrysové a další pro auta). Byla to spousta typů.

Proces zahoření se při výrobě používal hlavně z důvodu spálení zbylého vzduchu v baňce žárovky po odčerpání vývěvou. Pokud vadná žárovka zahořením neprošla, například z důvodu netěsností kolem přívodních vodičů nebo nedostatečně odčerpaném vzduchu, shořelo v ní Wolframové vlákno, což se na vnitřku baňky projevilo bílým až žlutým povlakem. Jinak žárovky měly krátkodobě vydržet přepětí o 15–20% vyšší, než jmenovité napětí. Pokud vydržely a prošly, byl proces zahoření u konce a žárovky šly do prodeje.

Halogenové žárovky procházejí jinými testy, protože jsou plněné vzácným plynem. Postup testování přepětím byl už v té době u obou typů podobný.