Odpověděl/a – 2.listopad 15:19
Typologií osobností nejen učitelů je několik, někdo se zamřuje na reakce, jiný dbá na tradici, zabývá se i výchovou, jiný striktně trvá na vědomostio z učebnice, jinému jde o pochopení, tedy samostatný výklad, návaznost uřiva atd.
Döring se ztsožňuje s názory jiného psychologa, oba berou hodnoty, které jsou důležité v životě.
Ani jeden učitel či jiný jedinec není čistý typ. převažují různé hodnoty, které upřednostňují. Dnes se sspíř hovoří o několioka druzích inteligence, která je důležitá v různých povoláních, nejen učitelských.
S náboženským typem jsem se setkala s rozvojem křesťanství,. tzv. scholastice – veškeré poznání se zakládá na víře. a náboženství. Myslím si, že náboženský t yp – kromě toho – co uvádíte – vycházel z mravního principu, někdy byl citový, jiny spíš vědecký.
Záleželo na tom, zda byl přísně věřící, nebo jen vlažný,. Řekla
bych, že dnes jde či mělo by jít spíš o morálku a mravní hodnoty nejen
u učitele, ale měl by je i vštěpovat žákům.
–
Jak jsem napsala, v každém člověku se prolíná stránka sociální,
empatická, iintelektulální, praktická atd.Jak jsem napsala výš, souvisí
to také s různými druhy inteligence, kterých je několiok druhů.
http://www.national-geographic.cz/clanky/clovek-ma-8-druhu-inteligence-jak-jste-na-tom-vy.html
Co psycholog, poedagog teoretik, to jiný názor. Takže z každého je třeba vybrat to správné.
Odpověděl/a – 2.listopad 16:51
Typologií osobností nejen učitelů je několik, někdo se zaměřuje na reakce, jiný dbá na tradici, zabývá se i výchovou, jiný striktně trvá na vědomostech z učiva, , tedy samostatný výklad, návaznost uřiva atd.
Döring se ztotožňuje s názory jiného psychologa, oba berou hodnoty, které jsou důležité v životě.
Ani jeden učitel či jiný jedinec není čistý typ., převažují různé hodnoty, které upřednostňují. Dnes se spíš hovoří o několika druzích inteligence, která je důležitá v různých povoláních, nejen učitelských.
S náboženským typem jsem se setkala s rozvojem křesťanství,. tzv. scholastice – veškeré poznání se zakládalo na víře. a náboženství. Myslím si, že náboženský t yp – kromě toho – co uvádíte – vycházel z mravního principu, někdy byl citový, jiny spíš vědecký.
Záleželo na tom, zda byl učitel přísně věřící, nebo jen vlažný,.
Řekla bych, že dnes jde či mělo by jít spíš o morálku a mravní hodnoty
nejen u učitele, ale měl by je i vštěpovat žákům.
–
Jak jsem napsala, v každém člověku se prolíná stránka sociální,
empatická, iintelektulální, praktická atd.J Souvisí to také s různými
druhy inteligence,
http://www.national-geographic.cz/clanky/clovek-ma-8-druhu-inteligence-jak-jste-na-tom-vy.html
Co psycholog, pedagog teoretik, to jiný názor. Takže z každého je třeba vybrat to správné.