Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 25.září 7:59

  1. elektromobil ekologický sám o sobě docela jistě je, žádné plynné exhalace které by vypouštěl do ovzduší
  2. elektromobil však potřebuje baterie, těžba lithia které je pro jejich výrobu kritická už rozhodně ekologicky neprobíhá. Nemluvě o tom, že se nejedná o obnovitelný zdroj
  • tady je však dobré podotknout že nutnost baterií není nic definitivního, elektrické lokomotivy ani tramvaje také baterie nepotřebují a v podstatě jen stačí vymyslet způsob jak by si mohly automobily brát elektrickou energii sběračem z dálničního trakčního vedení, nebo i bezdrátově pomocí indukce. Pokud zásoby lithia začnou docházet a všude kolem bude plno elektromobilů bude vyvíjen obrovský tlak na zavedení takového univerzálního systému trakčního vedení pro automobily a problém s bateriemi tím bude zřejmě vyřešen.

3. elektřina, mnozí tvrdí že výroba elektřiny dnes není ekologická. To jistě pravda je, ale jen absolutně slepý hlupák by neviděl že právě toto se poslední roky dramaticky mění k lepšímu a podíl energie vyrobené ekologickou cestou je stále vyšší. Mnohé státy si dávají blízké cíle na její 30% podíl a do budoucna zřejmě nic nebrání tomu aby se na potřebách lidstva podílely ekologické metody výroby elektřiny stoprocentně, je to jen otázka evoluce odvětví. Ani není třeba žádný drastický vývoj, potřebné technologie na to v podstatě existují. Rozhodnutí pana Trumpa a jemu podobných rozšiřovat výrobu v uhelných elektrárnách jsou jistě jen dočasné a ojedinělé excesy …

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 25.září 8:00

  1. elektromobil ekologický sám o sobě docela jistě je, žádné plynné exhalace které by vypouštěl do ovzduší
  2. elektromobil však potřebuje baterie, těžba lithia které je pro jejich výrobu kritická už rozhodně ekologicky neprobíhá. Nemluvě o tom, že se nejedná o obnovitelný zdroj
  • tady je však dobré podotknout že nutnost baterií není nic definitivního, elektrické lokomotivy ani tramvaje také baterie nepotřebují a v podstatě jen stačí vymyslet způsob jak by si mohly automobily brát elektrickou energii sběračem z dálničního trakčního vedení, nebo i bezdrátově pomocí indukce. Pokud zásoby lithia začnou docházet a všude kolem bude plno elektromobilů bude vyvíjen obrovský tlak na zavedení takového univerzálního systému trakčního vedení pro automobily a problém s bateriemi tím bude zřejmě vyřešen.

3. elektřina, mnozí tvrdí že výroba elektřiny dnes není ekologická. To jistě pravda je, ale jen absolutně slepý hlupák by neviděl že právě toto se poslední roky dramaticky mění k lepšímu a podíl energie vyrobené ekologickou cestou je stále vyšší. Mnohé státy si dávají blízké cíle na její 30% podíl a do budoucna zřejmě nic nebrání tomu aby se na potřebách lidstva podílely ekologické metody výroby elektřiny stoprocentně, je to jen otázka evoluce odvětví a ten potenciál existuje, zatímco potenciál na ekologičtější benzínové motory už se zůšil prakticky na nulu. Ani není třeba žádný drastický vývoj, potřebné technologie na to v podstatě existují. Rozhodnutí pana Trumpa a jemu podobných rozšiřovat výrobu v uhelných elektrárnách jsou jistě jen dočasné a ojedinělé excesy …