Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.srpen 10:26

V článku „Jak určit národnost automobilové značky? Je Škoda české auto?“ se dovíte víc.

„Autorem článku je Lukáš Mohelský – student pátého ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho hlavní specializací je mezinárodní obchod. Bakalářskou práci na téma „Změny v rozmístění automobilové průmyslu v nových členských zemích EU“ úspěšně obhájil v červnu roku 2006. Automobilový průmysl patří dlouhodobě mezi jeho zájmy. V roce 2006 pracoval v nákupním oddělení Škoda Auto, kde měl možnost se seznámit s nákupními procesy uvnitř koncernu VW.“

http://www.au­to.cz/jak-urcit-narodnost-automobilove-znacky-skoda-8536

„Automobilový průmysl je odvětvím, kde národnost značky zůstává ze záhadného důvodu důležitou charakteristikou daného vozu/značky a v očích mnohých motoristů je, či může být země původu pověstným rozhodujícím jazýčkem na vahách. Při zběžném průletu skrz jakoukoli internetovou diskuzi týkající se automobilového průmyslu nelze přehlednout radikální postoje počínající jednoznačným odsouzením a končící nekritickým opěvováním automobilů dle země jejich původu.“

Jak je to s národností automobilů a automobilových značek?

  • Je Škoda česká značka?
  • Patří Kia Cee´d mezi Korejce, když je vyráběna ve střední Evropě? nebo
  • Je Porsche Cayenne precizně zpracovaný, luxusní německý výrobek, když je jeho karoserie doma v Bratislavě?

Možný způsob hodnocení národnosti automobilky,, rozhodující faktory pro určení původu automobilky či její produkce a napovědět, zda-li má ještě smysl vůbec se takovouto charakteristikou zabývat.

1. Národnostní index – se skládá za tří hlavních částí – finančních, výrobních a ostatních ukazatelů

  1. finanční
    • daňová povinnost
  • vlastnická struktura
  • hlavní odbytiště
  1. výrobní ukazatele
  • charakteristika dodavatelské sítě,
  • zaměstnanecké struktura

.- umístění výzkumu a vývoje.

  1. ostatní
  • vliv historie značky
  • vnímání v očích veřejnosti.

Dále nadjete, jak je to se značkou Škoda podle jednotlivých kritérii

--
Výsledné podíly národnostního indexu značky Škoda

Stát Procentuální podíl
Česká republika – 58%
Německo – 36%

Ostatní – 6 %

„Škodovka tedy ještě pořád může být do určité míry pokládána za české auto. Tento nacionální přívlastek ale stojí na značně hliněných nohách. Je-li v současnosti velmi obtížné identifikovat národnost společnosti Škoda Auto, za následující deset let to bude v souvislosti s předpokládaným růstem této automobilky, zakládáním závodů po celém světě nebo rozšiřováním dodavatelské sítě úplně nemožné.“

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 17.srpen 12:58

V článku „Jak určit národnost automobilové značky? Je Škoda české auto?“ se dovíte víc.

„Autorem článku je Lukáš Mohelský – student pátého ročníku Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho hlavní specializací je mezinárodní obchod. Bakalářskou práci na téma „Změny v rozmístění automobilové průmyslu v nových členských zemích EU“ úspěšně obhájil v červnu roku 2006. Automobilový průmysl patří dlouhodobě mezi jeho zájmy. V roce 2006 pracoval v nákupním oddělení Škoda Auto, kde měl možnost se seznámit s nákupními procesy uvnitř koncernu VW.“

http://www.au­to.cz/jak-urcit-narodnost-automobilove-znacky-skoda-8536

„Automobilový průmysl je odvětvím, kde národnost značky zůstává ze záhadného důvodu důležitou charakteristikou daného vozu/značky a v očích mnohých motoristů je, či může být země původu pověstným rozhodujícím jazýčkem na vahách. Při zběžném průletu skrz jakoukoli internetovou diskuzi týkající se automobilového průmyslu nelze přehlednout radikální postoje počínající jednoznačným odsouzením a končící nekritickým opěvováním automobilů dle země jejich původu.“

Jak je to s národností automobilů a automobilových značek?

  • Je Škoda česká značka?
  • Patří Kia Cee´d mezi Korejce, když je vyráběna ve střední Evropě? nebo
  • Je Porsche Cayenne precizně zpracovaný, luxusní německý výrobek, když je jeho karoserie doma v Bratislavě?

Možný způsob hodnocení národnosti automobilky,, rozhodující faktory pro určení původu automobilky či její produkce a napovědět, zda-li má ještě smysl vůbec se takovouto charakteristikou zabývat.

1. Národnostní index – se skládá za tří hlavních částí – finančních, výrobních a ostatních ukazatelů

  1. finanční
    • daňová povinnost
  • vlastnická struktura
  • hlavní odbytiště
  1. výrobní ukazatele
  • charakteristika dodavatelské sítě,
  • zaměstnanecké struktura

.- umístění výzkumu a vývoje.

  1. ostatní
  • vliv historie značky
  • vnímání v očích veřejnosti.

Dále najdete, jak je to se značkou Škoda podle jednotlivých kritérii

--
Výsledné podíly národnostního indexu značky Škoda

Stát Procentuální podíl
Česká republika – 58%
Německo – 36%

Ostatní – 6 %

„Škodovka tedy ještě pořád může být do určité míry pokládána za české auto. Tento nacionální přívlastek ale stojí na značně hliněných nohách. Je-li v současnosti velmi obtížné identifikovat národnost společnosti Škoda Auto, za následující deset let to bude v souvislosti s předpokládaným růstem této automobilky, zakládáním závodů po celém světě nebo rozšiřováním dodavatelské sítě úplně nemožné.“