Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.srpen 23:15

Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.

Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se na konec přívodů elektřiny nahrazoval drátem se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci přívodu palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se drát moc nezahříval. Drát se přímo a konkrétně prodával !!!! jako náhradní díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému člověku nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí požáru!

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 2.srpen 23:17

Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.

Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se konec přívodů elektřiny nahrazoval vodičem se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci přívodu palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se drát moc nezahříval. Vodič se přímo a konkrétně prodával !!!! jako náhradní díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému člověku nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí požáru!