Odpověděl/a – 2.srpen 23:15
Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.
Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny
žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru
nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se na konec přívodů elektřiny nahrazoval
drátem se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci
přívodu palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se
drát moc nezahříval. Drát se přímo a konkrétně prodával !!!! jako
náhradní díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému
člověku nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí
požáru!
Odpověděl/a – 2.srpen 23:17
Dobíjecí relé se už dávno v automobilech nevyskytuje! Vše řídí napěťový regulátor, který je umístěný přímo v alternátoru. U nejmladších aut je vše řízeno palubním počítačem.
Pokud vím, staré Oktávie trpěly na přepětí v palubní síti. Všechny
žárovky měly velmi krátkou životnost. S regulátorem v alternátoru
nešlo nic dělat.
Problém se řešil tak, že se konec přívodů elektřiny nahrazoval vodičem
se zvýšeným odporem. Díky napěťové ztrátě se potom na konci přívodu
palubní napětí snížilo. S odporem se to nesmí přehnat aby se drát moc
nezahříval. Vodič se přímo a konkrétně prodával !!!! jako náhradní
díl. Samozřejmě, že se s tím dá experimentovat, ale neznalému člověku
nedoporučuji. Jak píši, pokud se to přežene, hrozí nebezpečí
požáru!