Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.červen 10:12

Prověřit, zda jsou pozapínané všechny jističe (případně chrániče, pokud jsou instalovány) pro vedení, jak v nefunkční, tak i funkční části domu, počínaje u elektroměru. Je nutno vědět, kde jsou rozvaděče, pokud je jich v domě víc. Pokud by jistič byl vypnut a po zapnutí opět „vypadne“, je závada někde v instalaci, případně zapojený vadný el. spotřebič. Pak odpojit všechny spotřebiče, v nefunkční části domu a opakovat. Pokud opět vypadne, je vada v instalaci. Tu ponechat odborníkovi! Pokud jste vyložený laik, doporučuji kontaktovat někoho znalejšího, nejlépe odborníka-elektrikáře.
Montáž a opravy el. zařízení smí provádět pouze odborník s el. kvalifikací dle vyhl. 50/78 Sb.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.červen 10:17

Prověřit, zda jsou pozapínané všechny jističe (případně chrániče, pokud jsou instalovány) pro vedení, jak v nefunkční, tak i funkční části domu, počínaje u elektroměru. Je nutno vědět, kde jsou rozvaděče, pokud je jich v domě víc. Pokud by jistič byl vypnut a po zapnutí opět „vypadne“, je závada někde v instalaci, případně zapojený vadný el. spotřebič. Pak odpojit všechny spotřebiče, v nefunkční části domu a opakovat. Pokud opět vypadne, je vada v instalaci. Tu ponechat odborníkovi! Pokud jste vyložený laik, doporučuji kontaktovat někoho znalejšího, nejlépe odborníka-elektrikáře.
Montáž a opravy el. zařízení smí provádět pouze odborník s el. kvalifikací dle vyhl. 50/78 Sb.
Mohlo by ještě jít eventuálně i o přerušení některé pojistky (fáze) v přípojkové skříni. Tuto možno, pokud do ní máte přístup, vyměnit, ale lépe zavolat údržbu RZ, která výměnu zajistí. Přípojková skříň je majetkem RZ a výměnu pojistek a opravy provádí bezplatně.