Odpověděl/a – 12.červen 10:12
Prověřit, zda jsou pozapínané všechny jističe (případně chrániče,
pokud jsou instalovány) pro vedení, jak v nefunkční, tak i funkční
části domu, počínaje u elektroměru. Je nutno vědět, kde jsou
rozvaděče, pokud je jich v domě víc. Pokud by jistič byl vypnut a po
zapnutí opět „vypadne“, je závada někde v instalaci, případně
zapojený vadný el. spotřebič. Pak odpojit všechny spotřebiče,
v nefunkční části domu a opakovat. Pokud opět vypadne, je vada
v instalaci. Tu ponechat odborníkovi! Pokud jste vyložený laik, doporučuji
kontaktovat někoho znalejšího, nejlépe odborníka-elektrikáře.
Montáž a opravy el. zařízení smí provádět pouze odborník s el.
kvalifikací dle vyhl. 50/78 Sb.
Odpověděl/a – 12.červen 10:17
Prověřit, zda jsou pozapínané všechny jističe (případně chrániče,
pokud jsou instalovány) pro vedení, jak v nefunkční, tak i funkční
části domu, počínaje u elektroměru. Je nutno vědět, kde jsou
rozvaděče, pokud je jich v domě víc. Pokud by jistič byl vypnut a po
zapnutí opět „vypadne“, je závada někde v instalaci, případně
zapojený vadný el. spotřebič. Pak odpojit všechny spotřebiče,
v nefunkční části domu a opakovat. Pokud opět vypadne, je vada
v instalaci. Tu ponechat odborníkovi! Pokud jste vyložený laik, doporučuji
kontaktovat někoho znalejšího, nejlépe odborníka-elektrikáře.
Montáž a opravy el. zařízení smí provádět pouze odborník s el.
kvalifikací dle vyhl. 50/78 Sb.
Mohlo by ještě jít eventuálně i o přerušení některé pojistky (fáze)
v přípojkové skříni. Tuto možno, pokud do ní máte přístup, vyměnit,
ale lépe zavolat údržbu RZ, která výměnu zajistí. Přípojková skříň
je majetkem RZ a výměnu pojistek a opravy provádí bezplatně.