Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.květen 8:00

Není rozdíl ve funkci, pouze v systému. Dekompresor se používal dříve u některých motocyklů. Od jisté doby se však používá, u většiny zážehových motorů (včetně motorovéhu nářadí) pouze přerušení el.obvodu zapalování, což je konstrukčně jednodušší. Vzhledem k tomu, že vznětový motor el.zapalování nemá, u těchto se používal dekompresor. U moderních vznětových motorů- většina dnešních automobilů na naftu, které mají el.vstřikování, se používá opět přerušení el.obvodu vstřikovacích jednotek.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 1.květen 8:03

Není rozdíl ve funkci, pouze v systému. Dekompresor se používal dříve u některých motocyklů. Od jisté doby se však používá, u většiny zážehových motorů (včetně motorovéhu nářadí) pouze přerušení el.obvodu zapalování, což je konstrukčně jednodušší. Vzhledem k tomu, že vznětový motor el.zapalování nemá, u těchto se používal dekompresor. U moderních vznětových motorů- většina dnešních automobilů na naftu, které mají el.vstřikování, se používá opět přerušení el.obvodu vstřikovacích jednotek. Výhoda přerušení el. obvodu zapalování, případně vstřikování, vůči dekompresoru je tedy pouze v jednodušším konstrukčním řešení. Pouze dva dráty a vypínač.