Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.březen 22:12

Nevím, jak to funguje o dnešních moderních motorek, asi už jsou vybaveny i palivoměry jako auta. Ale za zlatých jednodušších konstrukčních principů to fungovalo asi tak: nádrž byla rozdělena na dvě části, už jenom proto že byla nasazena na hlavní konstrukční trubku rámu shora a vlastně ji obepínala. Pokud hladina v jedné části příliš klesla, bylo nutné přepnout trojcestným ventilem na druhou stranu a jelo se dál. K nejbližší pumpě to obvykle stačilo, ale po vyjetí rezervy jsi zůstal na suchu. To ale platilo za časů spolehlivých jawiček, dnes to může být jinak.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.březen 22:17

Nevím, jak to funguje o dnešních moderních motorek, asi už jsou vybaveny i palivoměry jako auta. Ale za zlatých jednodušších konstrukčních principů to fungovalo asi tak: nádrž byla rozdělena na dvě části, už jenom proto že byla nasazena na hlavní konstrukční trubku rámu shora a vlastně ji obepínala. Pokud hladina v jedné části příliš klesla, bylo nutné přepnout trojcestným ventilem na druhou stranu a jelo se dál. K nejbližší pumpě to obvykle stačilo, ale po vyjetí rezervy jsi zůstal na suchu. Při doplňování benzínu bylo rozumné otočit kouhoutek zpět, tak aby byla zachována možnost rezervy To ale platilo za časů spolehlivých jawiček, dnes to může být jinak.