Odpověděl/a – 11.prosinec 15:44
Alighieri popsal peklo podle svých představ podobně jako jiní autoři třeba i v pohádkách. .
Ale rozdíl vidím v tom, že je to velmi detailní obraz pekla, který se kdy v literatuře. objevil. Vylíčil peklo podle toho, co hříšníky po smrti čeká za jejich provinění.
Sám zmiňuje, že v pekle působí jako pozorovatel, zatímco v očistci
se ztotožňuje s osudem duší, které zde přebývají
.
Peklo popisuje jako trychtýř, který má 9 stupňů ve formě kruhu pater,
v nichž jsou hříšníci umístěni podle závažnosti toho, čeho se
v životě dopustili. V prvním patře, tzv. předpeklí, jsou lidé
nepokřtění a lidé dobří, kteří neměli možnost poznat Boha, Postupně
se trychtýř naplňuje a objeví se v něm ti, kteří se věnovali
obžerství, krádežím, smilnosti . atd. Se závažností hříchů se
zvyšují i tresty. Uprostřed posledního kruhu stojí ti, kteří zradili
dobrodince. Mezi nimi po pás zamrzlý Lucifer a z jeho tří tlam trčí
Jidáš (zradil Kista), Brutus a Cassius. (zradili Caesara).
Autor vede rozhovory s osobnostmi z minulosti, ale i se svými nepřáteli. Hříšníci dlí v naprosté temnotě, bez lásky, trápí je jejich provinění, hříchy, z nichž není úniku. Spravedlivý trest … .
Odpověděl/a – 11.prosinec 16:12
Alighieri popsal peklo podle svých představ podobně jako jiní autoři třeba i v pohádkách. .
Ale rozdíl vidím v tom, že je to velmi detailní obraz pekla, který se kdy v literatuře. objevil. Vylíčil peklo podle toho, co hříšníky po smrti čeká za jejich provinění.
Sám zmiňuje, že v pekle působí jako pozorovatel, zatímco v očistci
se ztotožňuje s osudem duší, které zde přebývají
.
Peklo popisuje jako trychtýř, který má 9 stupňů ve formě kruhu pater,
v nichž jsou hříšníci umístěni podle závažnosti toho, čeho se
v životě dopustili. V prvním patře, tzv. předpeklí, jsou lidé
nepokřtění a lidé dobří, kteří neměli možnost poznat Boha V druhém
kruhu začíná skutečné peklo.
Postupně se Dante dostává i do nižších pater, objeví v nich ty, kteří se věnovali obžerství, krádežím, smilnosti, násilí, podvodům . atd. Se závažností hříchů se zvyšují i tresty. Uprostřed posledního kruhu, tedy na dně, kde je studna, stojí ti, kteří zradili dobrodince. Mezi nimi po pás zamrzlý Lucifer a z jeho tří tlam trčí Jidáš (zradil Kista), Brutus a Cassius. (zradili Caesara).
Autor vede rozhovory s osobnostmi z minulosti, ale i se svými nepřáteli. Hříšníci dlí v naprosté temnotě, bez lásky, trápí je jejich provinění, hříchy, z nichž není úniku. V pekle si odpykávají trest ti, kteří vědomě zhřešili, ale ničeho nelitovali. Dana uvádím, že na tom má podíl lidská vůle, pokud člověk se chce něčeho špatného dopustit, tedy tak vykoná.
Zatímco do očistce se dostanou ti, kteří zhřešili, ale svých činů
či myšlenek litovali a snažili se vše napravit.
–
„Odkud jinud by bral Dante látku k svému Peklu než z tohoto našeho
skutečného světa? A přece z toho vzniklo opravdu řádné peklo. Naproti
tomu, když měl vylíčit nebe a jeho radosti, narazil na nepřekonatelnou
obtíž, protože právě náš svět k tomu neposkytuje vůbec žádný
materiál.“
Arthur Schopenhauer, Svět jako vůle a představa
.