Odpověděl/a – 5.září 16:53
Jdu na párty pozdě?
Myslím, že za to můžou tři hlavní faktory:
Ad posun ke svobodě:
Aby se děti mohly učit ty věci, které jste na začátku načrtl v těch
otázkách, musí někdo rozhodnout o tom, že tyhle věci jsou důležité a
pak donutit každého žáka (i toho, kterého to absolutně nezajímá) se to
naučit. Což je samozřejmě občas nutné, ale na seznamu „nutností“ by
se mělo HODNĚ škrtat a dát žákům možnosti, nikoli povinnosti.
Ad příklad vyspělejších států:
Já teď studuji ve Skandinávii. Ujišťuji Vás, že školy jsou tady
absolutní flákárna a obecné vědomosti některých lidí jsou na bodu mrazu
i proti Česku. PŘESTO: ekonomika bují, zaměstnanost není problém, korupce
nízká, lidé ohleduplní a každý se málem přetrhne, aby člověku pomohl.
A to všechno, aniž by věděli, kdo nastoupil na trůn po Svenovi XVI. Tak
proč se to proboha učit?
Ad vědecký pokrok:
S pokrokem v technických i sociálních vědách je k jakémukoli postupu
vpřed potřeba čím dál větší specializace. To je prostě fakt. Když
budeme ztrácet čas povinným učením se jmen panovníků a spisovatelů a
podobných kravin, zbude méně času a to se učit to, co posunuje lidskou
rasu vpřed.
Shrnutí:
Odpověď na čtyři otázky pro žáky znám, ale zároveň jsem si vědom
toho, že se mě na ani jednu z nich od základní školy neptal a kdybych
odpovědi neznal, nebránilo by mi to v osobním ani profesním životě. Tak
proč bych se to měl d******e učit ve škole? Hups, sprosté slovo. Za to asi
může ta dnešní mládež, že?
Odpověděl/a – 5.září 16:54
Jdu na párty pozdě?
Myslím, že za to můžou tři hlavní faktory:
Ad posun ke svobodě:
Aby se děti mohly učit ty věci, které jste na začátku načrtl v těch
otázkách, musí někdo rozhodnout o tom, že tyhle věci jsou důležité a
pak donutit každého žáka (i toho, kterého to absolutně nezajímá) se to
naučit. Což je samozřejmě občas nutné, ale na seznamu „nutností“ by
se mělo HODNĚ škrtat a dát žákům možnosti, nikoli povinnosti.
Ad příklad vyspělejších států:
Já teď studuji ve Skandinávii. Ujišťuji Vás, že školy jsou tady
absolutní flákárna a obecné vědomosti některých lidí jsou na bodu mrazu
i proti Česku. PŘESTO: ekonomika bují, zaměstnanost není problém, korupce
nízká, lidé ohleduplní a každý se málem přetrhne, aby člověku pomohl.
A to všechno, aniž by věděli, kdo nastoupil na trůn po Svenovi XVI. Tak
proč se to proboha učit?
Ad vědecký pokrok:
S pokrokem v technických i sociálních vědách je k jakémukoli postupu
vpřed potřeba čím dál větší specializace. To je prostě fakt. Když
budeme ztrácet čas povinným učením se jmen panovníků a spisovatelů a
podobných kravin, zbude méně času a to se učit to, co posunuje lidskou
rasu vpřed.
Shrnutí:
Odpověď na čtyři otázky pro žáky znám, ale zároveň jsem si vědom
toho, že se mě na ani jednu z nich od základní školy nikdo neptal a
kdybych odpovědi neznal, nebránilo by mi to v osobním ani profesním
životě. Tak proč bych se to měl d******e učit ve škole? Hups, sprosté
slovo. Za to asi může ta dnešní mládež, že?