Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.září 16:53

Jdu na párty pozdě?

Myslím, že za to můžou tři hlavní faktory:

  1. Posun od autority ke svobodě
  2. Příklad vyspělejších států
  3. Vědecký pokrok

Ad posun ke svobodě:
Aby se děti mohly učit ty věci, které jste na začátku načrtl v těch otázkách, musí někdo rozhodnout o tom, že tyhle věci jsou důležité a pak donutit každého žáka (i toho, kterého to absolutně nezajímá) se to naučit. Což je samozřejmě občas nutné, ale na seznamu „nutností“ by se mělo HODNĚ škrtat a dát žákům možnosti, nikoli povinnosti.

Ad příklad vyspělejších států:
Já teď studuji ve Skandinávii. Ujišťuji Vás, že školy jsou tady absolutní flákárna a obecné vědomosti některých lidí jsou na bodu mrazu i proti Česku. PŘESTO: ekonomika bují, zaměstnanost není problém, korupce nízká, lidé ohleduplní a každý se málem přetrhne, aby člověku pomohl. A to všechno, aniž by věděli, kdo nastoupil na trůn po Svenovi XVI. Tak proč se to proboha učit?

Ad vědecký pokrok:
S pokrokem v technických i sociálních vědách je k jakémukoli postupu vpřed potřeba čím dál větší specializace. To je prostě fakt. Když budeme ztrácet čas povinným učením se jmen panovníků a spisovatelů a podobných kravin, zbude méně času a to se učit to, co posunuje lidskou rasu vpřed.

Shrnutí:
Odpověď na čtyři otázky pro žáky znám, ale zároveň jsem si vědom toho, že se mě na ani jednu z nich od základní školy neptal a kdybych odpovědi neznal, nebránilo by mi to v osobním ani profesním životě. Tak proč bych se to měl d******e učit ve škole? Hups, sprosté slovo. Za to asi může ta dnešní mládež, že?

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 5.září 16:54

Jdu na párty pozdě?

Myslím, že za to můžou tři hlavní faktory:

  1. Posun od autority ke svobodě
  2. Příklad vyspělejších států
  3. Vědecký pokrok

Ad posun ke svobodě:
Aby se děti mohly učit ty věci, které jste na začátku načrtl v těch otázkách, musí někdo rozhodnout o tom, že tyhle věci jsou důležité a pak donutit každého žáka (i toho, kterého to absolutně nezajímá) se to naučit. Což je samozřejmě občas nutné, ale na seznamu „nutností“ by se mělo HODNĚ škrtat a dát žákům možnosti, nikoli povinnosti.

Ad příklad vyspělejších států:
Já teď studuji ve Skandinávii. Ujišťuji Vás, že školy jsou tady absolutní flákárna a obecné vědomosti některých lidí jsou na bodu mrazu i proti Česku. PŘESTO: ekonomika bují, zaměstnanost není problém, korupce nízká, lidé ohleduplní a každý se málem přetrhne, aby člověku pomohl. A to všechno, aniž by věděli, kdo nastoupil na trůn po Svenovi XVI. Tak proč se to proboha učit?

Ad vědecký pokrok:
S pokrokem v technických i sociálních vědách je k jakémukoli postupu vpřed potřeba čím dál větší specializace. To je prostě fakt. Když budeme ztrácet čas povinným učením se jmen panovníků a spisovatelů a podobných kravin, zbude méně času a to se učit to, co posunuje lidskou rasu vpřed.

Shrnutí:
Odpověď na čtyři otázky pro žáky znám, ale zároveň jsem si vědom toho, že se mě na ani jednu z nich od základní školy nikdo neptal a kdybych odpovědi neznal, nebránilo by mi to v osobním ani profesním životě. Tak proč bych se to měl d******e učit ve škole? Hups, sprosté slovo. Za to asi může ta dnešní mládež, že?