Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.září 19:53

Ne, řekla bych je to půl na půl.
Dnešní elektronická doba zjednodušila učení na princip „vyhledej si, co potřebuješ na internetu“. Tohle (nejen) žáci využívají.
Kdo je na vině, že díky tomuto, podle učitelů, žáci zlenivěly?
Nejsou to jen jejich rodiče, samotni žáci, ale celá společnost, tedy i samotní učitelé svou nedůsledností.
Vzpomínám si na jednoho našeho učitele:
„taháky si dělat můžete, při tom se něco na vás nalepí, ale nesmíte je používat ve škole při odpovědi, nebo písemce“
a to důsledně dodržoval, dokonce mnohdy si při odpovědi, případně po ní, vyžádal od postiženého žáka jeho tahák, zkontrolovat žákovou odpověď s tahákem a vysvětlil celé třídě, kde byly chyby … To byl Pan Učitel! u nehož jsme se naozaj učili.
minerz,
vinit češtinu z podrážení mládeže není správné.
Čeština je, podobně jako mnohé jiné jazyky, živý jazyk, který se neustále vyvíjí. Pokud byste se měli učit například středověkou češtinu, měli byste nepoměrně větší problémy s pochopením dnešního pohledu na svět. Proto se dnešní čeština přizpůsobila době a pokroku ve vědomí člověka. Přirozeně nemám na mysli tu moderní češtinu s anglopočítačovými zkratkami a biologickoživo­číšním zaměřením. Pro takouto mluvu je opravdu spisovná čeština těžko pochopitelná.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 13.září 6:56

Ne, řekla bych je to půl na půl.
Dnešní elektronická doba zjednodušila učení na princip „vyhledej si, co potřebuješ na internetu“. Tohle (nejen) žáci využívají.
Kdo je na vině, že díky tomuto, podle učitelů, žáci zlenivěly?
Nejsou to jen jejich rodiče, samotni žáci, ale celá společnost, tedy i samotní učitelé svou nedůsledností.
Vzpomínám si na jednoho našeho učitele:
„taháky si dělat můžete, při tom se něco na vás nalepí, ale nesmíte je používat ve škole při odpovědi, nebo písemce“
a to důsledně dodržoval, dokonce mnohdy si při odpovědi, případně po ní, vyžádal od postiženého žáka jeho tahák, zkontrolovat žákovou odpověď s tahákem a vysvětlil celé třídě, kde byly chyby … To byl Pan Učitel! u nehož jsme se naozaj učili.
minerz,
vinit češtinu z podrážení mládeže není správné.
Čeština je, podobně jako mnohé jiné jazyky, živý jazyk, který se neustále vyvíjí. Pokud byste se měli učit například středověkou češtinu, měli byste nepoměrně větší problémy s pochopením dnešního pohledu na svět. Proto se dnešní čeština přizpůsobila době a pokroku ve vědomí člověka. Přirozeně nemám na mysli tu moderní češtinu s anglopočítačovými zkratkami a biologickoživo­číšním zaměřením. Pro takouto mluvu je opravdu spisovná čeština těžko pochopitelná.

Dodatok
ivzez, ťaháky sa bežne používajú aj mimo školy, pokiaľ je to poistka proti výpadku pamäti, pomôcka pri presnej práci, je to dokonca lepšie, než keby ´hrdina´ prišiel bez ťaháku a pri náhlej indispozícii narobil viac škody než osohu. Sú práce, kde takéto ťaháky, bodové postupy, sú dokonca predpísané. Tiež používam ťahák aj pri práci, ako poistku na prípady nečakané.
V škole, pokiaľ sa žiak naozaj dôkladne (osobne) venuje vypracovaniu ťaháku, tak sa tým učí, aj keď si to možno neuvedomuje.