Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.červen 17:44

Definice inteligence se liší. Existuje např. inteligence abstraktní, mechanická a sociální., jindy se uvádí mentální , poznávací, jazyková, hudební atd.

Ve škole je důležitá paměť, schopnost učení, pozornost a motivace, doma pak rodinné prostředí, i když se to těžko do stupnice známek vejde. .

Neznáme názor učitelky, v jaké situaci hodnotí známky a druh inteligence.

Je pravda, že známky na vysvědčení se často považovaly za výsledek inteligence. Jenže vždy to neplatí. Někdo dostal pěknou známkou za podvádění, jiný za lenost, nebo další na učení kašlou a až koncem roku se snaží známku zlepšit, nebo je některé předměty nebaví. .

Úspěšnost ve škole by se měla posuzovat podl pohled liší u jednolivých učitelů. Známka by měla zahrnovat snaživost, přístup žáka, zda látce porzuměl, zda se ji nabifloval

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.červen 17:52

Definice inteligence se liší. Existuje např. inteligence abstraktní, mechanická a sociální, emoční atd.

Ve škole je důležitá paměť, schopnost učení, pozornost a motivace, doma pak rodinné prostředí, i když se to těžko do stupnice známek vejde. .

Neznáme názor učitelky, v jaké situaci hodnotí známky a druh inteligence.

Je pravda, že známky na vysvědčení se často považovaly za výraz inteligence.

Jenže vždy to neplatí. Někdo dostal pěknou známkou za podvádění, jiný za lenost, nebo další na učení kašlou a až koncem roku se snaží známku zlepšit, nebo ho některé předměty nebaví. .

Úspěšnost ve škole by se měla posuzovat podle dalších kritérií, pohled se liší u jednolivých učitelů. Známka by měla zahrnovat snaživost, přístup žáka, zda látce porzuměl, zda se ji nabifloval, zda učivu rozumí, má stálý výkon, umí navazovat na učivo starší, aplikovat poučky, logicky myslet atd.

Inteligentní žáci snaží problémy řešit a uvědomují si, jaké mají nedostatky a na co stačí.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 4.červen 18:19

Definice inteligence se liší. Existuje např. inteligence abstraktní, mechanická a sociální, emoční atd.

Ve škole je důležitá paměť, schopnost učení, pozornost a motivace, doma pak rodinné prostředí, i když se to těžko do stupnice známek vejde. .

Neznáme názor učitelky, v jaké situaci hodnotí známky a druh inteligence.

Je pravda, že známky na vysvědčení se často považovaly za výraz inteligence.

Jenže vždy to neplatí. Někdo dostal pěknou známkou za podvádění, jiný za lenost, nebo další na učení kašlou a až koncem roku se snaží známku zlepšit, nebo je některé předměty nebaví. Dobré známky nejsou nezbytným předpokladem dobrého žáka a horší známky nemusí nutně znamenat špatného žáka. .

Úspěšnost ve škole by se měla posuzovat podle dalších kritérií, pohled se liší u jednolivých učitelů. Známka by měla zahrnovat snaživost, přístup žáka, zda látce porozuměl, zda se ji nabifloval, zda má stálý výkon, umí navazovat na učivo starší, aplikovat poučky, logicky myslet, nepoužívá taháky atd

Inteligentní žáci se snaží problémy řešit, rozumět jim a uvědomují si, jaké a v čem mají nedostatky a na co stačí.
Znají hranicí svých možností, a rozumových schopností, zkrátka kam až „sahá“ jejich vrozená inteligence a zda vždy k učivu přistupovali tak, jak měli, nebo se snažili nějakým způsobem proplout..

Pohled není opravdu černobílý.