Odpověděl/a – 15.květen 11:52
Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam.cz/diskuse/klamani.html
Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada , je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie, přinesl spásu pro lidstvo.
V Jidášově případě evangelium z něj udělala zrádce. S největší
pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám
křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další
důvod je namířený proti židovství – Židé jsu zrádci.
–
"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří
o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky
paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například
u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát
na smrt.
Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."
Vidí ho jinak než křesťané.
Odpověděl/a – 15.květen 13:18
Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam.cz/diskuse/klamani.html
Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie, přineslo spásu pro lidstvo.
V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší
pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám
křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další
důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.
–
"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří
o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky
paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například
u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát
na smrt.
Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."
Vidí ho jinak než křesťané.
Odpověděl/a – 15.květen 13:19
Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam.cz/diskuse/klamani.html
Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie přineslo spásu pro lidstvo.
V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší
pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám
křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další
důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.
–
"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří
o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky
paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například
u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát
na smrt.
Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."
Vidí ho jinak než křesťané.
Odpověděl/a – 15.květen 20:09
Stále se objevují nové informace. Více v odkazu
http://www.olam.cz/diskuse/klamani.html
Jidáš zůstává kontroverzní postavou křesťanské historie. Jidášova zrada je viděna, jak uvádí do pohybu události, které vedly k Ježíšově ukřižování a zmrtvýchvstání , které podle tradiční křesťanské teologie přineslo spásu pro lidstvo.
V Jidášově případě evangelium z něj udělalo zrádce. S největší
pravděpodobností zřejmě kvůli tomu,, aby to vyhovovalo potřebám
křesťanského církevního společenství v Římě kolem 70 C, Další
důvod je namířený proti židovství – Židé jsou zrádci.
–
"Novozákonní text, který charakterizuje Jidášův čin, nikdy nehovoří
o zradě (řecky prodidonai), ale vždy o vydání nebo odevzdání (řecky
paradidonai).
Jde o významově stejný výraz, který se používá například
u předání tradice.
Jidáš prostě odevzdává Ježíše veleradě, velerada Pilátovi a Pilát
na smrt.
Antisemitský názor do důsledku propracovaný a propagovaný ve většině
křesťanských církví říká, že Ježíše odsoudili Židé.
Tento názor však neobstojí, pokud si uvědomíme některé nesrovnalosti
zásady v židovském soudnictví.
3 body obžaloby:
Souvisí se slovy – co je csařovo dejte císaři, co je božího, patří
bohu …
V tomto případě by žaloba byla charakteru ryze politického, nikoliv
náboženského
3. Poslední bod obžaloby tvrdil, že si Ježíš přisvojuje
mesiášské pocty.
Před Pilátem je Ježíš souzen z porušení římského práva – nikoliv z přestoupení Mojžíšova zákona. atd."
Vidí ho jinak než křesťané.