Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.červen 12:12

Také předpokládám, ale nemám potvrzeno, že kvůli velikosti a hmotnosti se to nevyplatí. Znám jen kombinace benzín/elektřina.
U nafty budeš mít těžší motor, k tomu generátor/motor (může být kombinovaný v některých konstrukčních řešeních), akumulátory… A přitom diesel je úspornější, takže efekt úspory kvalitnějším řízením výkonu nebude takový.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 30.červen 14:35

Také předpokládám, ale nemám potvrzeno, že kvůli velikosti a hmotnosti se to nevyplatí. Znám jen kombinace benzín/elektřina.
U nafty budeš mít těžší motor, k tomu generátor/motor (může být kombinovaný v některých konstrukčních řešeních), akumulátory… A přitom diesel je úspornější, takže efekt úspory kvalitnějším řízením výkonu nebude takový.

K doplnění: velikost motorů neroste lineárně. je problém udělat výkoný malý a spolehlivý spalovací motor, protože kromě jiného při malých velikostech dochází k rychlému ochlazování směsi ve válcích. Pokud to budeš chtít dohnat vyšší teplotou motoru, motor bude více trpět. To je jeden z důvodů proč to u lokomotivy nění problém. Navíc u lokomotivy je vysoká váha i v požadavcích, protože lehká lokomotiva by neutáhla náklad (prokluzovala by)

Točivý moment neříká nic o výkonu a efektivnosti, pokud není uvedeno při jakých je otáčkách. Ano, výhodou elektromotorů obecně je vysoký točivý moment při nízkých otáčkách. Spalovací motor při nízkých otáčkách chcípne. „eletrický motor pojede vždy lépe“ – to platí právě jen pro ty nízké otáčky. U spalovacích motorů je to řešeno volbou převodu a spojkou s pomalým záběrem pro rozjezd (což není vlastnost té spojky, ale naučená vlastnost řidiče 😉
Lamalam: Přidaný generátor a motor může zvyšovat efektivitu soustrojí, pokud bude řízen tak aby spalovacímu motoru dovolil běžet v optimálním režimu. Navíc pokud je dobře navržen, dovolí rekuperaci energie z brždění, která klasicky končí v teple a mechanickém obrušování brzd.