Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červen 9:39

Určitě můžeš požadovat slevu (případně úhradu škody vzniklé opožděním) i odstoupit od smlouvy – problémem je, jak prokážeš, že dodavatel nedodržel termín plnění, když není zmíněn ve smlouvě – máš, třeba, nějakého svědka jednání?
A dodavatel ti (zatím) nějakou kompenzaci nenabídnul?

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 19.červen 10:04

Určitě můžeš požadovat slevu (případně úhradu škody vzniklé opožděním) i odstoupit od smlouvy – problémem je, jak prokážeš, že dodavatel nedodržel termín plnění, když není zmíněn ve smlouvě – máš, třeba, nějakého svědka jednání?
A dodavatel ti (zatím) nějakou kompenzaci nenabídnul?
Doplňuji:
Už při koupi (výběru, objednávce, placení…) jsi byla srozuměna s tím, že koberec není v místě, ale bude jej nutné dovézt a upravit, takže to „současné plnění“ neprojde.
😉
Já, na tvém místě, bych kontaktoval majitele (vedoucí/ho) prodejny s tím, že podle smlouvy (pokud máš svědka, není problém poukázat na to, že platí i ústní dohoda – třeba jako dodatek k té psané) a tedy měl být koberec dodán 18. 6. a nyní je již po termínu – takže jaké ti nabídne kompenzace a na slevě (či jiném) se domluvíte.
Pokud nenabídne nic (nebo ´málo´), připrav si písemné odstoupení od smlouvy (identifikace smluvních stran, definice předmětu smlouvy, důvody odstoupení, dvě paré – jedno si nech potvrdit) a na místě je vedoucímu předej – pak bude jen otázkou termín vrácení peněz.
Pokud ale nebude tvé odstoupení firmou akceptováno, nezbude, než aby ses obrátila na právníka (je nutné zaslat předžalobní výzvu) a připravila se, případně, na soud.
___
Pokud jde o výši kompenzace – něco podobného jsem řešil 2× – jednou byla výsledkem 10% a podruhé 60% sleva…
Můžeš si požadovanou slevu vyčíslit i jako náklady na ´vystěhování a znovunastěhování´ nábytku při pozdní dodávce koberce.
___
Není zač.
😉