Odpověděl/a – 19.červen 9:39
Určitě můžeš požadovat slevu (případně úhradu škody vzniklé
opožděním) i odstoupit od smlouvy – problémem je, jak prokážeš, že
dodavatel nedodržel termín plnění, když není zmíněn ve smlouvě –
máš, třeba, nějakého svědka jednání?
A dodavatel ti (zatím) nějakou kompenzaci nenabídnul?
Odpověděl/a – 19.červen 10:04
Určitě můžeš požadovat slevu (případně úhradu škody vzniklé
opožděním) i odstoupit od smlouvy – problémem je, jak prokážeš, že
dodavatel nedodržel termín plnění, když není zmíněn ve smlouvě –
máš, třeba, nějakého svědka jednání?
A dodavatel ti (zatím) nějakou kompenzaci nenabídnul?
Doplňuji:
Už při koupi (výběru, objednávce, placení…) jsi byla srozuměna s tím,
že koberec není v místě, ale bude jej nutné dovézt a upravit, takže to
„současné plnění“ neprojde.
😉
Já, na tvém místě, bych kontaktoval majitele (vedoucí/ho) prodejny s tím,
že podle smlouvy (pokud máš svědka, není problém poukázat na to, že
platí i ústní dohoda – třeba jako dodatek k té psané) a tedy měl
být koberec dodán 18. 6. a nyní je již po termínu – takže jaké ti
nabídne kompenzace a na slevě (či jiném) se domluvíte.
Pokud nenabídne nic (nebo ´málo´), připrav si písemné odstoupení od
smlouvy (identifikace smluvních stran, definice předmětu smlouvy, důvody
odstoupení, dvě paré – jedno si nech potvrdit) a na místě je vedoucímu
předej – pak bude jen otázkou termín vrácení peněz.
Pokud ale nebude tvé odstoupení firmou akceptováno, nezbude, než aby ses
obrátila na právníka (je nutné zaslat předžalobní výzvu) a připravila
se, případně, na soud.
___
Pokud jde o výši kompenzace – něco podobného jsem řešil 2× –
jednou byla výsledkem 10% a podruhé 60% sleva…
Můžeš si požadovanou slevu vyčíslit i jako náklady na ´vystěhování a
znovunastěhování´ nábytku při pozdní dodávce koberce.
___
Není zač.
😉