Odpověděl/a – 30.květen 16:27
V době kdy jsem maturoval já, se o bibli neučilo. Do náboženstí jsem nechodil, nejsem věřící / tedy alespoň ne, jak je to chápáno dnes ve vstahu k církvi/ a přesto jsme všichni věděli kdo to byl Jidáš. Myslím, že to bezesporu opatří k všeobecným vědomostem. Jakýsi všeobecný přehled by měl mít podle mého každý, ať už se to ve škole učí nebo ne.
Odpověděl/a – 30.květen 17:03
V době kdy jsem maturoval já, se o bibli neučilo. Do náboženstí jsem
nechodil, nejsem věřící / tedy alespoň ne, jak je to chápáno dnes ve
vstahu k církvi/ a přesto jsme všichni věděli kdo to byl Jidáš. Myslím,
že to bezesporu opatří k všeobecným vědomostem. Jakýsi všeobecný
přehled by měl mít podle mého každý, ať už se to ve škole učí nebo
ne.
Doplňuji:
usím souhlasit s gecem, jsou lidé chytří a ti míň chytří. Bohužel
občas přijdu do styku s dnešními středoškoláky. Bohužel, jsem
přesvědčen o tom že celá řada současných maturantů má tzakové
znalosti, že kdyby jsme měli my takové při vstupu na střední školu, tak
jsme se na ni nikdy nedostali. Na druhé straně je třeba zmínit i tu
menšinu, chytrých a velmi šikovných. Neni třeba se učit o bibli, ale jsem
přesvědčen o tom, že alespoň povrchní znalost o tom, kdo to byl Jidáš
patří nejen k všeobecnému přehledu ale svým způobem i k naší
kultuře a.
Malá poznámka na závěr : V uplynulem týdnu jsem se setkal s mladým
inženýrem, pro kterého byl neřešitelný problém poslat peníze poštovní
poukázkou. Nikdy to nedělal , nepotřeboval a neuměl si v tom poradit.
V takových chvílích nezbývá než silně zapochybovat o kvalitě
současného školství a vzdělávání. Přesto jsem přesvědčen, že ani
takovéto případy nelze svádět na učitele. Spíše je třeba se zamyslet
nad výchovou v rodinách a ve společnosti vůbec.