Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.únor 20:51

Obojí je obecně kompresor. Turbo je ale lopatkový axiální nebo radiální.
Potom jsou ještě kompresory objemové ( pístové). Těch neobjemových je víc druhů šnekové a pod.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 12.únor 21:14

Obojí je obecně kompresor. Turbo je ale lopatkový axiální nebo radiální.
Potom jsou ještě kompresory objemové ( pístové). Těch neobjemových je víc druhů šnekové a pod.

Doplňuji:
Mezi dmychadlem a lopatkovým kompresorem není v podstatě rozdíl. Jejich výkon záleží u axiálních na počtu stupňů u radiálních na průměru a samozřejmě na otáčkách. Vím že se oba typy u aut používají ale to je již specifika jednoho odvětví. Dmychadla nebo lopatkové kompresory mají jednu velmi důležitou vlastnost , při uzavření výstupu z kompresoru neroste tlak do nekonečna, kdežto u objemových ano. To je hlavní rozdíl jejich vlastností.

Jak jsem se zde dočetl u auta se to rozděluje čím je ten kompresor ( chcete li čerpadlo) poháněno.