Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.květen 6:48

Jízda s meziplynem byla či ještě u starších nákladních aut je při řazení nutná k vyrovnání otáček v převodovce mezi hlavní a předlohovou hřídelí.Když řadím z 5 na 4,ze 4 na 3 atd. musím dát krátký meziplyn ke zvýšení otáček hlavní hřídele a umožnění plynulého řazení.Při řazení opačně pak dvakrát vyšlápnout spojku ke stejnému efektu. Dnes už jsou v převodovce synchrony – taková bronzová ozubená a drážkovaná kolečka,která tyhle otáčky srovnají.Ale některá starší osobní auta nemají synchron mezi 1 a 2 i dnes a bez meziplynu plynule nezařadíš.
Jízdu pod plynem používají převážně závodníci – soutěžáci – kteří to tam rvou bez ubírání plynu – ze 2 na 3,ze 3 na 4 atd.Opačne dávají meziplyn.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 21.květen 6:53

Jízda s meziplynem byla či ještě u starších nákladních aut je při řazení nutná k vyrovnání otáček v převodovce mezi hlavní a předlohovou hřídelí.Když řadím z 5 na 4,ze 4 na 3 atd. musím dát krátký meziplyn ke zvýšení otáček hlavní hřídele a umožnění plynulého řazení.Při řazení opačně pak dvakrát vyšlápnout spojku ke stejnému efektu. Dnes už jsou v převodovce synchrony – taková bronzová ozubená a drážkovaná kolečka,která tyhle otáčky srovnají.Ale některá starší osobní auta nemají synchron mezi 1 a 2 i dnes a bez meziplynu plynule nezařadíš.
Jízdu pod plynem používají převážně závodníci – soutěžáci – kteří to tam rvou bez ubírání plynu – ze 2 na 3,ze 3 na 4 atd.Opačne dávají meziplyn.
Doplňuji:
U těch soutěžáků záleží na tom,co mu auto dovolí.Někdy lze pod plynem řadit i z 5 na 4 a třeba i 3,ale dál už to málokterý vůz dovolí.Je to pro ten motor přeci jen náraz.