Odpověděl/a – 19.duben 16:47
Nevíme, protože toto je jen předpokládané datum, které navíc nabylo
významu dlouho po Ježíšovi. Toto datum se navíc udává jako
nepravděpodobné a měl se narodat spíš někdy v letním měsíci.. na
několika místech (staré texty) je uvedeno, například jak dozrávají plody
jako datle, fíky aj. To bude těžko v prosinci..Nemluvě o jiných
náznacích, že se rozhodně nejedná o zimu.
Chlév taky není žádná jistota (a dokonce ani Betlém). Herodes taky
nenechal vyvraždit novorozeňata (akorát své vlastní syny – dospělé).
Též velmi pravděpodobně nebyl důvod utíkat a schovávat, či skrývat
Ježíšovo narození. Tři králové nebyli králové – nebo spíš vůbec
nebyli.
Bokem od toho, že Ježíš byl velmi pravděpodobně histotická postava (to je velmi pravděpodobné), tak cokoli z jeho dětství je neznámé a zvěsti o jeho narození a vše s tím spojené, jsou jen legendy. Narodit se mohl kdykoli (jako v kterémkoli ročním období), staré texty naznačují spíše letní měsíce, avšak i to jsou spíše jen legendy.
Panna Marie taky asi nepočala ani neporodila neposkvrněně. Tj. nebyla
panna, nebyla neposkrvněná. Potíž je v hebrejském slově „almah“,
které lze najít i v těch nejstarších textech. To se pak zkomolilo
(začalo vykládat) jako panna, nespokvrněná a že tedy, že porodila jako
neposkrvněná. Jenže význam toho slova byl prostě a jednoduše „mladá
dívka“, které začal vhodný věk na vdávání, prostě neprovdaná, velmi
mladá dívka, ale nikoli panna. Ježíše prostě porodila „almah“ Marie,
ale to se vůbec netýká panenství. A vzhledem k tomu, že čekala dítě,
pannou asik nebyla… Až později si někteřá domysleli (vymysleli), že byla
neposkvrněná.
Takže žádná částečná abiogeneze a nejspíš ani syn boží (alespoň ne
přímo). Protože to se nevyskytuje ani v „původních“ (nejstarších)
textech.
Odpověděl/a – 19.duben 16:54
Nevíme, protože toto je jen předpokládané datum, které navíc nabylo
významu dlouho po Ježíšovi. Toto datum se navíc udává jako
nepravděpodobné a měl se narodat spíš někdy v letním měsíci.. na
několika místech (staré texty) je uvedeno, například jak dozrávají plody
jako datle, fíky aj. To bude těžko v prosinci..Nemluvě o jiných
náznacích, že se rozhodně nejedná o zimu. Vánoce (oslava údajného
Ježíšova narození) vznikly jen, aby odstranily (překryly) původní a velmi
populární svátky Saturnálie – jako u mnoha jiných křesťanských
aspektů, které prostě překryly, zakořeněné a oblíbení pohanské aspekty
(ať už svátky nebo úplně jiné věci).
Chlév taky není žádná jistota (a dokonce ani Betlém). Herodes taky
nenechal vyvraždit novorozeňata (akorát své vlastní syny – dospělé).
Též velmi pravděpodobně nebyl důvod utíkat a schovávat, či skrývat
Ježíšovo narození. To chtělo jen nějakou napínavou zápletku, zvrat,
záporáka a nelechký úděl – pro kovaného hrdinu.. tedy když už si
začali vymýšlet, kdy, kde a za jakých okolností se Ježíš vlastně
narodil. Jako nic proti Ježíší, ono je velmi pravděpodobné, že existoval
(i já osobně tomu maximálně věřím) i že to byl duchovní vůdce a
thaumaturg, ale spousta takových věcí spadjí prostě do legend a výmyslů.
Případně pověstí (reálné jádro, ale upravené, doplněné, milionkrát
převyprávěné a pozměněné asi jako v tiché poště). ;)
Zkrátka bokem od toho, že Ježíš byl velmi pravděpodobně histotická postava, tak cokoli z jeho dětství je neznámé a zvěsti o jeho narození a vše s tím spojené, jsou jen legendy. A narodit se mohl kdykoli (jako v kterémkoli ročním období), staré texty naznačují spíše letní měsíce, avšak i to jsou spíše jen legendy, domněnky (pozdější spekulace).
Panna Marie taky asi nepočala ani neporodila neposkvrněně. Tj. nebyla
panna, nebyla neposkrvněná. Potíž je v hebrejském slově „almah“,
které lze najít i v těch nejstarších textech. To se pak zkomolilo
(začalo vykládat) jako panna, nespokvrněná a že tedy, že porodila jako
neposkrvněná. Jenže význam toho slova byl prostě a jednoduše „mladá
dívka“, které začal vhodný věk na vdávání, prostě neprovdaná, velmi
mladá dívka, ale nikoli panna. Třeba 13 nebo 14letá dívka (tehdy věk na
vdávání, v rozkvětu puberty). Ježíše prostě porodila „almah“ Marie,
ale to se vůbec netýká panenství. A vzhledem k tomu, že čekala dítě,
pannou asik nebyla… Až později si někteřá domysleli (vymysleli), že byla
neposkvrněná.
Takže žádná částečná abiogeneze a nejspíš ani syn boží (alespoň ne
přímo). Protože to se nevyskytuje ani v „původních“ (nejstarších)
textech.