Odpověděl/a – 30.prosinec 9:27
Velmi kusé zprávy o podmořských lodích existují již z antické doby,
obvykle však lze jen těžko rozlišit fantazie od reality. Skutečná historie
ponorek začíná na počátku novověku a je neobyčejně spletitá. Více či
méně úspěšné pokusy postavit ponorný člun se v období od 17. do
počátku 20. století dají počítat na stovky
O ponorky se zajímali už nejvzdělanější lidé středověku.
Ponorky později kreslil i Leonardo da Vinci a stejné cíle měla tehdy řada
dalších konstruktérů. Vždy však zůstalo pouze u nerealizovaných a
nerealizovatelných plánů.
Na počátku 17. století žila na pražském dvoře císaře Rudolfa II.
pestrá galerie vědců, alchymistů a umělců. Mezi ty méně známé patří
Cornelius Drebbel, mechanik, alchymista a vynálezce pravděpodobně první
úspěšné ponorky.
Opravdovou válečnou hrozbu z nich však udělal až irský emigrant, učitel
a jeden čas i terorista John Philip Holland.
Roku 1893 Holland s několika společníky založil firmu Holland Torpedo Boat
Company – a sotva tušil, že podnik bude jednou pod názvem Electric Boat
Company stavět jaderné raketonosné ponorky, které se stanou nejmocnější
zbraní 20. století.
Co se týká sovětských ponorek- V roce 1979 se objevila dieselová třída
Kilo a obrovská jaderná ponorka třídy Oscar.
Největší ponorkou světa se však stala balistická ponorka třídy Typhoon,
jejíž stavba začala v roce 1977 a první ponorka se u loďstva objevila
v roce 1982.
Velice moderní ponorky vlastní i Británie,Francie,Holandsko a
v neposlední řadě i Čína.
Zdroj: z různých internet.zdrojů+vlastní komentář
Odpověděl/a – 30.prosinec 9:37
Velmi kusé zprávy o podmořských lodích existují již z antické doby,
obvykle však lze jen těžko rozlišit fantazie od reality. Skutečná historie
ponorek začíná na počátku novověku a je neobyčejně spletitá. Více či
méně úspěšné pokusy postavit ponorný člun se v období od 17. do
počátku 20. století dají počítat na stovky
O ponorky se zajímali už nejvzdělanější lidé středověku.
Ponorky později kreslil i Leonardo da Vinci a stejné cíle měla tehdy řada
dalších konstruktérů. Vždy však zůstalo pouze u nerealizovaných a
nerealizovatelných plánů.
Na počátku 17. století žila na pražském dvoře císaře Rudolfa II.
pestrá galerie vědců, alchymistů a umělců. Mezi ty méně známé patří
Cornelius Drebbel, mechanik, alchymista a vynálezce pravděpodobně první
úspěšné ponorky.
Opravdovou válečnou hrozbu z nich však udělal až irský emigrant, učitel
a jeden čas i terorista John Philip Holland.
Roku 1893 Holland s několika společníky založil firmu Holland Torpedo Boat
Company – a sotva tušil, že podnik bude jednou pod názvem Electric Boat
Company stavět jaderné raketonosné ponorky, které se stanou nejmocnější
zbraní 20. století.
Co se týká sovětských ponorek- V roce 1979 se objevila dieselová třída
Kilo a obrovská jaderná ponorka třídy Oscar.
Největší ponorkou světa se však stala balistická ponorka třídy Typhoon,
jejíž stavba začala v roce 1977 a první ponorka se u loďstva objevila
v roce 1982.
Velice moderní ponorky vlastní i Británie,Francie,Holandsko a
v neposlední řadě i Čína.
Doplňuji:
Zapoměl jsem zmínit ty nejmodernější-
Nejmodernější třídou balistických jaderných ponorek USA,je třída Ohio,
s výtlakem 16 600 tun na hladině a 18 700 pod vodou, kde se pohybují
rychlostí vyšší než 20 uzlů a může dosáhnou hloubky 300 metrů
s výzbrojí 24 raket Trident.
Páteří amerického loďstva útočných ponorek je třída Los Angeles
o výtlaku 6 080 až 6 900 tun, délce 108 metrů a průměru 10 metrů.
Je schopná ponořit se do hloubky více než 450 metrů vyvinout rychlost
více než 30 uzlů.
Nejmodernější útočnou ponorkou je v současné době Seawolf SSN 21,
která zhruba o polovinu větší než třída Los Angeles a vybavena
nejmodernějším zařízením k vedení elektronické války v hlubinách
oceánů.
Zdroj: z různých internet.zdrojů+vlastní komentář