Odpověděl/a – 11.duben 0:00
Nó, taky příjde na to… Důležitá témata, která se neřeší, ale
možná by měla. Nedůležitá temáata, která se neřeší (těch může být
velká spousta). Neřeší se v politice a státních sférách anebo spíše
občansky, mezi lidmi?
Je třeba taky zohlednit jaká/která témata, z kterého hlediska a sféry…
Tzn. koho/čeho se to týká.
Bylo by jich spoustu, ale tak třeba uvedu něco za sebe:
Spravedlnost
Podstata věcí (různých, většiny), původ, princip – z toho odvozená
správná funkce a smysl/význam
Odpovědnost, vyspělost, povědomí, vzdělnost – nemyslím jen formální,
ale skutečné (lidí)
MOŽNOSTI – jaké člověk má, do života! Pracovně i jinak; jak co
funguje; co vše člověk může, jaká jsou omezení; co vše může dělát,
čím/kým být; jak si uspořádat a zařídit život, čemu se věnovat, Jaký
smysl mu dát. Tzn. taky povědomí a obzory (o světě, o věcech).
Skutečné hodnoty/významy věcí a jaké se čemu přisuzují.
Nepřipravenost na život (na život ve společnosti, ale celkově na
život – pro žití) a to hlavně ani po škole. Lidi nevědí, co a jak,
stresují se tím a tím, neumí spoustu věcí a neznají je (těch
důležitých).
Mafie, korupce (i v těch vysoce rozvojových zemích). Nebo třeba problém
s drogami, únosy. A taky otrokářstvím (je stále obří – desítky
milionů otroků a v jisté míře všude). Zkrátka moderní otroctví po
celém světě.
Ideální zřízení a formy vlády, bokem od moderních dogmat a idalizace
demokracie. Taky chyby, nevykonost, ba i často nesmyslnost demokracie a mj.
demokratismu, liberalismu, dělby moci, suverenity lidu, hlasu/mínění
většiny, mandátu/oprávnění postaveném na volbách, volebního a
stranického systému, parlamentarismu, nedokonalosti republiky (parl., polopr.
i prezid. – a to jen těch tzv. demokratických), práva sebeurčení,
národního státu, aj.
Lidská přirozenost, povaha (co je člověku vlastní, co ne), normálnost,
případně i mentalita a davová psychologie podle národa a kultur;
sociální, společenské problémy
Role dědičnosti X vnějších vlivů (invidivuálních, naučených,
ovlivnitelných)
Dogma rovnosti, rovnotářství; výklady a možnosti/druhy svobod/y (lepší,
horší i zcela zavádějící a fanatické)
Přehodnocení mezinárodního práva, konceptu a organizace OSN, zamyšlení
nad základními a lidskými právy
Monarchie, monarchismus, legitimita, rozdíl/y, či podobností mezi republikou
a monarchií a jejich druhy. Výhody, nevýhody, ideální řešení
Psychologie, sociologie, antropologie (a další) v jiných vědách –
především politických (ale nejen těch) – a jejich zásadní vliv; taky
pro pochopení funkce, principů atd
Individualismus X Kolektivismus/společnost (jedno na úkor druhého –
vždy dle systémů a přístupů; například kdy individualita a její práva
poškozují společnost nebo naopak, kdy/kde přehnaný kolektivismus upírá
nebo i popírá právo na individualismus)
Nedostatky kapitalismu, jeho problémy, konzumerismu, ziskuchtivost, kvantita
nad kvalitou, některé upřednostňované názory jako vyrovaný rozpočet,
dluhová ekonomika (a dluh jako základ a též „injekce“), vysoké daně,
vyrovnaný rozpočet, žádné zásoby a přebytky, stát bez (silného)
podnikání a investování, aj. Taky problémy keynesiánství, regulovaného
trhu, aj. Přestože je kapitalismus jediný funkční a nejlepší ekonomický
systém, má nedostatky a MOŽNÁ by potřeboval reformovat nebo najít
lepší.
Civilizační choroby (zase až tolik se neřeší), včetně úpadku mužství,
ženství i plodnosti
Nenáboženský
Omyly vědy, vědců, vědeckých společností a jejich častý cynismus
maskující se jako skepticismus. A různé chyby vědy.
Ignorování a zapomění důkazů „nadpřizena“ (neznámých sil, vč.
psychických) Richeta, Metapsychiky, Flammariona a spol.
Problémy „progresivismu“ a kam spěje určitá kultura a mentalita.
K progresivismu i různá nesmyslná hnutí a nespravedlností. Cenzura,
korektnost, atd. Lajk ChatGPT za roli mužů/mužství ve společnosti
Negativní trendy
Nedrogové závislosti
Sexualizovaná společnost
Úpadek společnosti, intelekt, četba, učení, rozvoj; též ego a problémy
s egem, úpadek morálky
Problematika ideologií (nesmyslím nějakých jednotlivých, ale toho pojmu a
co představuje)
Války, separatismus a ozbrojené konflitky; převraty a sitauce v různých
zemích, hlad a velké nedostatky; situace a živ. úrovně lidí –
v bídě, nespravedlnosti, útisku, násilí,.. Řeší se jen ty
mainstreamové (jistě, máme internet, máme noviny/tisk, ale řeší se jen
to, na co se některé informační média zaměřují, přčstože se kolikrát
nejedná o závažnější problémy), tisíce, desetitisíce a statisíce
mrtvých a desítky (stovky) milionů lidí v bídných poměrech
„Nefunkčnost“ třetího světa (většiny světa krom pár
nejvyspělejších států) – tedy proč vlastně je většina světa
v bídě a vážných problémech
Problematika vytváření protipólů, zjednodušování (zavádějícího,
mylného), kategorizování. Taky krajnosti – z jedné do druhé (které se
vytvářejí; „Buď, anebo“, obojí často nesmyslné).
Neefektivita systémů a subsystémů, státních.
Hodnoty ve společnosti, školství, nastavení společnosti; vytváření
problémů a složitého života – a pak učení se v tom životě (té
složité súpolečnosti) orientovat a přežívat.
Opomíjení historických kultur, civilizací a říší – jejich výdobytků
a systémů, taky i autorů a filozofů napříč světem, zanedbávání
starých autorů (starověk), aj. Dávno už se lidstvo mohlo poučit
z historie a vytvořit „ideální“ společnost – vzít si z každé
kultury/civilizace to nejlepší, ale i z autorů, kteří se tím zabývali a
pojednávali o tom. Ale téměř nikdo nezná ani ty staré kultury, jak
fungovaly, na čem byly postavené, v čem vynikaly (a proč!) a byly
i vněčem lepší, než třeba dnešní společnost, natož jak by se to dalo
dnes aplikovat.
Ne/jednotnost lidí – bez ohledu na rasy a národy; případný
kosmopolitismus, panhumanismus (OSN je nic), univerzalismus
Smrt – jako spíše její vnímání a postoje vůči ní, potenciálně
jiné vnímání a názory (než západní)
Duchovno – spíše společensky než individuálně, role náboženství
(myšleno spíše víry), druhy náboženství, něco o nich a jejich
společné rysy.
S výše zmíněným: jednota a propojenost existence, iluze, prázdnota,
mystika/mysticismus – a jak v něm začalo snad každé
náboženství – a na čem zakládali snad všichni thaumaturgové a
duchovní vůdci/zakladatelé (a že v nich de facto většinou nebyl rozdíl).
Tj. hlavně spojitost v monismus/panteismu, hylozoismu/panpsychismus aj.
podobné (stejné).
Co se obecně NEŘEŠÍ? Problémy. A často ty nejdůležitější a nejzávažnější (místo nich se řeší ty méně závažné až nepodstatné.. „chléb a hry“). Když už se řeší nějaké ty důležité problémy, tak se „řeší“ takovým způsobem, že se o nich jen „demokraticky dsiktuje“ (hádky, rozepře, chaos – bez řešení, bez výsledku).
Odpověděl/a – 11.duben 0:18
Nó, taky příjde na to… Důležitá témata, která se neřeší, ale
možná by měla. Nedůležitá temáata, která se neřeší (těch může být
velká spousta). Neřeší se v politice a státních sférách anebo spíše
občansky, mezi lidmi?
Je třeba taky zohlednit jaká/která témata, z kterého hlediska a sféry…
Tzn. koho/čeho se to týká.
Bylo by jich spoustu, ale tak třeba uvedu něco za sebe:
Spravedlnost
Podstata věcí (různých, většiny), původ, princip – z toho odvozená
správná funkce a smysl/význam
Odpovědnost, vyspělost, povědomí, vzdělnost – nemyslím jen formální,
ale skutečné (lidí)
MOŽNOSTI – jaké člověk má, do života! Pracovně i jinak; jak co
funguje; co vše člověk může, jaká jsou omezení; co vše může dělát,
čím/kým být; jak si uspořádat a zařídit život, čemu se věnovat, Jaký
smysl mu dát. Tzn. taky povědomí a obzory (o světě, o věcech).
Skutečné hodnoty/významy věcí a jaké se čemu přisuzují.
Nepřipravenost na život (na život ve společnosti, ale celkově na
život – pro žití) a to hlavně ani po škole. Lidi nevědí, co a jak,
stresují se tím a tím, neumí spoustu věcí a neznají je (těch
důležitých).
Mafie, korupce (i v těch vysoce rozvojových zemích). Nebo třeba problém
s drogami, únosy. A taky otrokářstvím (je stále obří – desítky
milionů otroků a v jisté míře všude). Zkrátka moderní otroctví po
celém světě.
Nedorozumění – ve společnosti, u jednotlivců, skupin i na státní a
mezinárodní úrovni
Důležitost jazyka, mluvy, vyjadřování, prostě rétoriky – neučí se
(což rozhodně není totéž jako učení se jazyka – gramatiky, slovní
zásoby)
Ideální zřízení a formy vlády, bokem od moderních dogmat a idalizace
demokracie. Taky chyby, nevykonost, ba i často nesmyslnost demokracie a mj.
demokratismu, liberalismu, dělby moci, suverenity lidu, hlasu/mínění
většiny, mandátu/oprávnění postaveném na volbách, volebního a
stranického systému, parlamentarismu, nedokonalosti republiky (parl., polopr.
i prezid. – a to jen těch tzv. demokratických), práva sebeurčení,
národního státu, aj.
Předsudky – dle toho, čeho se týkají, ale je jich dost
Lidská přirozenost, povaha (co je člověku vlastní, co ne), normálnost,
případně i mentalita a davová psychologie podle národa a kultur;
sociální, společenské problémy = toho se vlastně týkají skoro všechny
tyto problémy
Vliv politiky na společnost a kulturu (a naopak); důležitost správné
organizace
Role a důležitost vůdcovství; též efektivní a přirozené vůdcovství,
vedení.
Role dědičnosti X vnějších vlivů (invidivuálních, naučených,
ovlivnitelných)
Dogma rovnosti, rovnotářství; výklady a možnosti/druhy svobod/y (lepší,
horší i zcela zavádějící a fanatické)
Přehodnocení mezinárodního práva, konceptu a organizace OSN, zamyšlení
nad základními a lidskými právy
Monarchie, monarchismus, legitimita, rozdíl/y, či podobností mezi republikou
a monarchií a jejich druhy. Výhody, nevýhody, ideální řešení
Psychologie, sociologie, antropologie (a další) v jiných vědách –
především politických (ale nejen těch) – a jejich zásadní vliv; taky
pro pochopení funkce, principů atd
Individualismus X Kolektivismus/společnost (jedno na úkor druhého –
vždy dle systémů a přístupů; například kdy individualita a její práva
poškozují společnost, komunitu nebo naopak, kdy/kde přehnaný kolektivismus
upírá nebo i popírá právo na individualitu)
Nedostatky kapitalismu, jeho problémy, konzumerismu, ziskuchtivost, kvantita
nad kvalitou, některé upřednostňované názory jako vyrovaný rozpočet,
dluhová ekonomika (a dluh jako základ a též „injekce“), vysoké daně,
vyrovnaný rozpočet, žádné zásoby a přebytky, stát bez (silného)
podnikání a investování, aj. Taky problémy keynesiánství, regulovaného
trhu, aj. Přestože je kapitalismus jediný funkční a nejlepší ekonomický
systém, má nedostatky a MOŽNÁ by potřeboval reformovat nebo najít
lepší.
Civilizační choroby (zase až tolik se neřeší), včetně úpadku mužství,
ženství i plodnosti
Nenáboženský
Omyly vědy, vědců, vědeckých společností a jejich častý cynismus
maskující se jako skepticismus. A různé chyby vědy.
Ignorování a zapomění důkazů a prokázaní „nadpřizena“ (neznámých
sil, vč. psychických) Richeta, Metapsychiky, Flammariona a spol.
Problémy „progresivismu“ a kam spěje určitá kultura a mentalita.
K progresivismu i různá nesmyslná hnutí a nespravedlností. Cenzura,
korektnost, atd. Lajk ChatGPT za roli mužů/mužství ve společnosti. Úpadek
rodiny, manželství, vysoká rozvodovost, nestálost, roztěkanost (jako
i další – spadá to do zmíněného problému s egem a úpadku
morálky… související s mentalitou – a parmenicí zase převážně
z kultury a politiky)
Negativní trendy
Nedrogové závislosti
Sexualizace společnosti – všude
Negativa porna i masturbace
Úpadek společnosti; intelekt, četba, učení, rozvoj; též ego a problémy
s ním, úpadek morálky, stupňující se nevychovanost, vulgarity
Vlivy na děti (různé, zkrátka všechny, ale například technologie,
některé hnutí a „výdobytky“ civilizace, negativní mentalita, návyky,
trendy,..), jak jim končí dětství (předčasně) nebo jak se mění; že
děti už nejsou dětmi, nezletilými – též jsou sexualizovanými,
„důležitými“, drzými, rádoby dospělými,
Problematika ideologií (nesmyslím nějakých jednotlivých, ale toho pojmu a
co představuje)
Války, separatismus a ozbrojené konflitky; převraty a sitauce v různých
zemích, hlad a velké nedostatky; situace a živ. úrovně lidí –
v bídě, nespravedlnosti, útisku, násilí,.. Řeší se jen ty
mainstreamové (jistě, máme internet, máme noviny/tisk, ale řeší se jen
to, na co se některé informační média zaměřují, přčstože se kolikrát
nejedná o závažnější problémy), tisíce, desetitisíce a statisíce
mrtvých a desítky (stovky) milionů lidí v bídných poměrech
„Nefunkčnost“ třetího světa (většiny světa krom pár
nejvyspělejších států) – tedy proč vlastně je většina světa
v bídě a vážných problémech
Problematika vytváření protipólů, zjednodušování (zavádějícího,
mylného), kategorizování. Taky krajnosti – z jedné do druhé (které se
vytvářejí; „Buď, anebo“, obojí často nesmyslné).
Neefektivita systémů a subsystémů, státních.
Hodnoty ve společnosti, školství, nastavení společnosti; vytváření
problémů a složitého života – a pak učení se v tom životě (té
složité súpolečnosti) orientovat a přežívat.
Opomíjení historických kultur, civilizací a říší – jejich výdobytků
a systémů, taky i autorů a filozofů napříč světem, zanedbávání
starých autorů (starověk), aj. Dávno už se lidstvo mohlo poučit
z historie a vytvořit „ideální“ společnost – vzít si z každé
kultury/civilizace to nejlepší, ale i z autorů, kteří se tím zabývali a
pojednávali o tom. Ale téměř nikdo nezná ani ty staré kultury, jak
fungovaly, na čem byly postavené, v čem vynikaly (a proč!) a byly
i vněčem lepší, než třeba dnešní společnost, natož jak by se to dalo
dnes aplikovat.
Ne/jednotnost lidí – bez ohledu na rasy a národy; případný
kosmopolitismus, panhumanismus (OSN je nic), univerzalismus
Smrt – jako spíše její vnímání a postoje vůči ní, potenciálně
jiné vnímání a názory (než západní)
Duchovno – spíše společensky než individuálně, role náboženství
(myšleno spíše víry), druhy náboženství, něco o nich a jejich
společné rysy.
S výše zmíněným: jednota a propojenost existence, iluze, prázdnota,
mystika/mysticismus – a jak v něm začalo snad každé
náboženství – a na čem zakládali snad všichni thaumaturgové a
duchovní vůdci/zakladatelé (a že v nich de facto většinou nebyl rozdíl).
Tj. hlavně spojitost v monismus/panteismu, hylozoismu/panpsychismus aj.
podobné (stejné).
Bídná finanční gramotnost (a finanční situace jednotlivců/rodin – ta
se třeba řeší hodně, ale jenom stížnostmi, řečmi)
Neschopnost, ztráta síly, vitality – v generacích; negativní role
technologií (nikoli, že by byly příčinou, ale spíš nesprávný přístup
a zacházení) i jejich zneužívání; jednoduchost (zjednodušování) na
úkor člověka – jeho zdraví, pracovitosti, schopností/dovedností
atd
Polyhistor atd., člověk zabývající se X věcmi najednou (prácemi,
schopnostmi, dovednostmi, koníčky, vědami,…), rozvoj, kde to jde, a že je
možný (a jak)
Rodinné problémy – osobní témata-dramata, moc se často neřeší.
Nechává se to být. Často se v tom konfliktu žije (s ním) nebo je zde
naopak odcizení.
Co se obecně NEŘEŠÍ? Problémy. A často ty nejdůležitější a nejzávažnější (místo nich se řeší ty méně závažné až nepodstatné.. „chléb a hry“). Když už se řeší nějaké ty důležité problémy, tak se „řeší“ takovým způsobem, že se o nich jen „demokraticky dsiktuje“ (hádky, rozepře, chaos – bez řešení, bez výsledku).