Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.duben 16:13

Je to dáno poloměrem oblouku a roztečí náprav. Kolo se vůči kolejnici, potom, pohybuje, pod ostrým úhlem, a čím je ten úhel ostřejší, tím je skřípání větší. Nejvíce skřípají dvounápravové motorové vozy (Šukafon 810, například) a hnací vozidla třídy přechodnosti tři.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 7.duben 16:21

Je to dáno poloměrem oblouku a roztečí náprav. Kolo se vůči kolejnici, potom, pohybuje, pod ostrým úhlem, a čím je ten úhel ostřejší, tím je skřípání větší. K tomu železniční vozidla nezávislé trakce nemají diferenciál (vykolejilo by to), takže rozdíl obvodových rychlostí skřípání ještě přidává. Nejvíce skřípají dvounápravové motorové vozy (Šukafon 810, například) a hnací vozidla třídy přechodnosti tři – proto jsou pro ně samostatné rychlostníky (kruhové), protože – krom hrozby vykolejení – by u nich, při průjezdu oblouku standardní traťovou rychlostí, docházelo k masivnějšímu opotřebovávání kol a okolků, no a samozřejmě, k opotřebovávání železničního svršku.